W piątek, 27 października Żabka otworzyła 10 000. sklep w Polsce. Mieści się on w Starym Browarze w Poznaniu. A w nim innowacje, wygodne rozwiązania, w tym robot Robbie, który serwuje hot dogi. Oprócz tego, klientów czeka niecodzienna atrakcja – stworzenie pamiątkowego muralu z 2000 zdjęć.
Nowy sklep mieści się w popularnym centrum handlowym Stary Browar w Poznaniu. 10 000. sklep to dowód na ogromny rozwój sieci Żabka, która staje się integralną częścią życia konsumentów. Stary Browar odwiedza co roku około 9 milionów osób.
– 25 lat temu, w Swarzędzu pod Poznaniem, otworzyliśmy naszą pierwszą Żabkę. Wtedy był to sklep, który nie wyróżniał się ani marką, ani asortymentem. Przez ostatnie 25 lat przekształciliśmy się w najnowocześniejszą i najszybciej rozwijającą się sieć convenience – mówi Adam Manikowski, wiceprezes zarządu Grupy Żabka, dyrektor zarządzający Żabka Polska.
Dodaje: – Jesteśmy teraz nie tylko wzorem dla Polski, ale także dla Europy i wielu innych regionów na świecie. W naszym sklepie zastosowaliśmy wiele innowacyjnych rozwiązań, w tym ekologicznych, które wprowadziliśmy już kilka lat temu. Dodatkowo, niedawno otworzyliśmy sklep smart, który jest bardzo blisko klienta. Liczba 10 000 nie jest jedynie cyfrą – to odzwierciedlenie wartości, jaką przynosimy klientom w zakresie wygody zakupów.
Robot Robbie serwuje hot-dogi
W dniu uroczystego otwarcia placówki w Starym Browarze, Żabka wprowadziła rewolucyjny element – robota Robbiego. Zaprogramowano go do przygotowywania i serwowania hot dogów. Robot ten zyskał już popularność w sieci Żabka Nano i teraz zagościł w tradycyjnym sklepie. Klienci teraz mogą zamówić pyszny, bezdotykowy posiłek na ciepło, co stanowi dodatek do szybkich zakupów lub kawy z ekspresu.
Rozwiązania Eko Smart
10 000. sklep wyróżnia się innowacyjnymi i proekologicznymi rozwiązaniami. Lodówki w placówce wyposażono w nowoczesne izolacje, które ograniczają zużycie energii potrzebnej do chłodzenia produktów. Zastosowano maty z konopi siewnych, o właściwościach termicznych. Dla jeszcze większej efektywności energetycznej, wewnątrz szaf mroźniczych i lady chłodniczej zamontowano półki glikolowe, które magazynują chłód i oddają go w kluczowych momentach, takich jak awarie zewnętrzne.
Czyste powietrze i kontrola temperatury
Kolejnym innowacyjnym rozwiązaniem jest system oczyszczania powietrza Safe Air. Nie tylko usuwa szkodliwe zanieczyszczenia, ale także pochłania mikroskopijne cząsteczki, w tym wirusy i bakterie. Klimatyzacja w sklepie jest zarządzana za pomocą scentralizowanego systemu, umożliwiając precyzyjną kontrolę temperatury i redukcję zużycia energii elektrycznej.
Mural mozaikowy
W dniu otwarcia jubileuszowego sklepu, klienci zostali zaproszeni do stworzenia pamiątkowego muralu mozaikowego. Składający się z 2000 zdjęć mural zostanie ułożony w specjalnie zaprojektowany logotyp 10 000. sklepu. Będzie to niepowtarzalna kompozycja, którą stworzą sami klienci Starego Browaru.
Sukces sieci Żabka
Adam Manikowski, wiceprezes zarządu Grupy Żabka, dyrektor zarządzający Żabka Polska, podkreśla, że otwarcie 10-tysięcznego sklepu to kamień milowy w rozwoju sieci Żabka. To osiągnięcie, które zawdzięczają współpracy z zaangażowanymi franczyzobiorcami i dbałości o relacje z klientami. Sieć stale dąży do poszerzenia swojej oferty i wprowadzenia nowoczesnych narzędzi i udogodnień, aby lepiej sprostać oczekiwaniom konsumentów.
Franczyzobiorca jubileuszowego sklepu
Franczyzobiorcą jubileuszowego sklepu Żabka w Starym Browarze został Norbert Kruk, który jest związany z siecią od kilku lat. Kruk podkreśla znaczenie reagowania na zmieniające się potrzeby konsumentów. Wspiera innowacje, takie jak wprowadzenie Robbiego oraz rozwiązania proekologiczne, które zwiększają efektywność energetyczną.
Jubileuszowy 10,000. sklep Żabki w Starym Browarze czeka na klientów od poniedziałku do soboty w godzinach 8:00-23:00, a w niedzielę w godzinach 9:00-21:00.
Jestem ogromnie dumny z całego zespołu, który przekroczył barierę 10,000 sklepów w tym miesiącu. Ponadto, wkrótce otworzymy sklep w formacie Żabka Drive, który jest najbardziej innowacyjnym formatem na rynku w Polsce, umożliwiając klientom robienie zakupów bez wychodzenia z samochodu. Planujemy także otwarcie sklepu hybrydowego, łączącego rozwiązania ze sklepu bezobsługowego i tradycyjnego. Klienci będą mieli dostęp do niego przez 24 godziny – dodaje Manikowski i kontynuuje: – Naszym celem jest nieustanne zaskakiwanie naszych klientów nowościami i innowacjami. Dlatego też jestem wdzięczny za Państwa wsparcie i zapraszam do odwiedzenia naszych sklepów. Raz jeszcze serdecznie witam Państwa,” mówi Adam Manikowski, wiceprezes Żabka Polska, dyrektor zarządzający Żabka Polska.
Czytaj też: To oni zrobili najlepsze zdjęcia w Poznaniu i w Polsce. Poznańska Nagroda Fotograficzna 2023