W sieci tych marketów będą godziny bez głośnej muzyki i reklam

Sieć sklepów Aldi postanowiła, że w trzy dni w tygodniu w wyznaczonych godzinach w sklepie nie będzie głośnej muzyki i reklam. Ma to być wsparcie dla tworzenia lepszego świata dla osób neuroatypowych.

Ciche Godziny

W ubiegłym roku sieć 2 kwietnia tuż przez Świętami Wielkanocnymi, cały dzień umożliwiła całodniowe zakupy w ciszy. W tym roku właściciel sklepów Aldi zdecydował, że od 1 lipca zwiększy częstotliwość akcji oraz uruchomi tzw. ciche godziny w późniejszych porach. To odpowiedź na wyniki badania preferencji zakupowych osób w spektrum autyzmu i ich rodzin, które sieć przeprowadziła w marcu tego roku wraz z Fundacją JiM, inicjatorem akcji Cichych Godzin.

– Jak dotąd w Aldi Ciche Godziny były dostępne dwa razy w tygodniu. Jak wynika z badania przeprowadzonego z Fundacją JiM, klienci neuroatypowi i ich rodziny chętniej robiliby zakupy w naszej sieci w innych, bardziej dopasowanych godzinach oraz dniach tygodnia. Odpowiadamy na te potrzeby i wydłużamy czas trwania Cichych Godzin oraz dodajemy o jeden dzień więcej – dzięki temu klienci, którzy cenią sobie zakupy w ciszy, od teraz będą mogli dokonywać zakupów w takiej atmosferze częściej i dłużej – podkreśla Agata Biernacka, Kierownik Działu Komunikacji ALDI Polska.

Ankieta

Po analizie odpowiedzi blisko 1900 respondentów i rekomendacjach Fundacji JiM, w sklepach Aldi od 1 lipca Ciche Godziny obowiązują zgodnie z nowym, bardziej dopasowanym do potrzeb harmonogramem:

  • w poniedziałki od 19:00 do 21:00,
  • w czwartki od 17:00 do 19:00,
  • w soboty od 18:00 do 20:00.

– Zrozumienie potrzeb osób neuroatypowych jest kluczowe dla osiągnięcia ich lepszego funkcjonowania w społeczeństwie. Cieszymy się, że razem z Aldi udało przeprowadzić nam się pierwsze badanie ich potrzeb zakupowych w Polsce na taką skalę. Dla nas jako Fundacji ważne jest przede wszystkim zapewnienie osobom neuroatypowym dogodnych dla nich warunków do wykonywania codziennych czynności, takich jak zakupy. Celem, który także przyświecał nam przy planowaniu i przeprowadzaniu tego badania było to, żeby pokazać światu, że potrzeby osób, czy to w spektrum autyzmu, czy ADHD, nie tylko nie odbiegają od potrzeb osób neurotypowych, ale wręcz się z nimi pokrywają. Dostosowując przestrzenie publiczne, sklepy czy miejsca kultury do potrzeb zgłaszanych nam przez neuroróżnorodną społeczność tak naprawdę sprawimy, że będą bardziej przystępne dla nas wszystkich – mówi Tomasz Michałowicz, Prezes Fundacji JiM.

Ciche Godziny w Aldi obowiązują w ponad 315 sklepach w całej Polsce w tym także w Poznaniu.

czytaj także: Oni będą czuwać nad jakością opieki zdrowotnej w Poznaniu

Artur Adamczak
Zdarzyło się coś ważnego? Wyślij zdjęcie, film, pisz na kontakt@wpoznaniu.pl