Kierowcy mogą już korzystać z trzech pasów ruchu w obu kierunkach na obwodnicy Poznania. Drogowcom rozbudowa zajęła 277 dni. To o pół roku wcześniej niż pierwotnie zakładano. Pozostałe prace wykończeniowe zostaną wykonane do czerwca 2020 roku.
Rozbudowa obwodnicy Poznania to pierwsza tego typu tak skomplikowana inwestycja w Polsce. Prowadzona była „pod ruchem”, czyli z jednoczesnym zachowaniem przejezdności dwóch pasów. Inwestycja jest niezwykle ważna dla wielu milionów kierowców nie tylko aglomeracji poznańskiej, ale też tranzytowych, bo autostrada A2 jest głównym międzynarodowym ciągiem komunikacyjnym łączącym wschodnią i zachodnią Polskę.
Trzy pasy obwodnicy autostrady przejezdne
Rozbudowa rozpoczęła się w połowie marca 2019 i zajęła drogowcom 277 dni. To o pół roku szybciej, niż pierwotnych zakładano. Obecnie jest przystosowana do większego natężenia ruchu. Dziennie przejeżdża nią około 70 tysięcy pojazdów, a rocznie korzysta z niej blisko 23 mln kierowców.
Koszt całej inwestycji to 202 mln złotych. W całości sfinansowany został przez Autostradę Wielkopolską. Do rozbudowy obwodnicy Poznania ani złotówki nie dołożyli podatnicy, ani też budżet państwa