Podczas posiedzenia Komisji Promocji Miasta, Turystyki i Rekreacji omówiono założenia nowej strategii marki Poznań. Cezary Tyliński, pełnomocnik Prezydenta Miasta Poznania ds. Marki Miasta, oraz rzeczniczka prasowa Prezydenta i Urzędu Miasta Joanna Żabierek przedstawili radnym nowe logo oraz związane z nim materiały promocyjne. Nowe hasło „Jesteś u siebie” ma podkreślić inkluzywności, zarówno dla mieszkańców, jak i odwiedzających.
Przewodniczący Rady Miasta, Grzegorz Ganowicz, wyraził swoje zaniepokojenie związane z procesem budowania marki, który określił jako nietransparentny i niekonsekwentny. Skrytykował brak udziału Rady Miasta w pracach nad strategią oraz ekskluzywność miejsca pierwszej prezentacji nowego logo. Ganowicz zgodził się, że marka miasta wymaga odświeżenia, jednak według niego aktualne działania to nie odświeżenie, a całkowita zmiana marki, która może wiązać się z dużymi kosztami.
Radna Małgorzata Dudzic-Biskupska zażądała wyjaśnień dotyczących podstawy prawnej wprowadzenia nowego logotypu oraz szczegółów dotyczących spotkań, które miały miejsce podczas opracowywania nowej strategii. Radny Marcin Ruta również wyraził swoje zastrzeżenia, sugerując, że nowa strategia bardziej koncentruje się na treści niż na formie.
Marek Sternalski podkreślił, że wprowadzenie nowego logo odbyło się bez odpowiedniego przygotowania i konsultacji. Skrytykował brak informacji dla radnych oraz brak zaplanowanego budżetu na wdrożenie strategii. Przewodniczący Komisji Tomasz Stachowiak również wyraził swoje zaniepokojenie, sugerując, że radni mogliby wesprzeć proces, gdyby byli zaangażowani na wcześniejszym etapie.
Osoby spoza rady, takie jak Artur Brzeski i Anna Sokolnicka-Elzanowska, również skrytykowały brak partycypacji mieszkańców i radnych w procesie tworzenia nowej strategii. Brzeski wskazywał na potencjał nowego systemu identyfikacji, jednak podkreślał, że potrzebuje on odpowiedniej komunikacji. Sokolnicka-Elzanowska zaapelowała o przeprowadzenie audytu całego procesu.
Przedstawiciele urzędu miasta przyjęli uwagi radnych i wyrazili gotowość do współpracy przy tworzeniu wspólnego przekazu. Wyjaśnili, że prezentacja nowego logo na wydarzeniu Impact miała na celu szerszą transmisję na skalę krajową i międzynarodową. Dla mieszkańców zorganizowano specjalne, otwarte wydarzenie na Starym Rynku.
Czytaj też: Rozpoczęło się mycie Enea Stadionu. Pierwsze czyszczenie od 12 lat