Trwa zbieranie wniosków do kolejnej edycji miejskiego programu usuwania azbestu z budynków w Poznaniu. Miasto pokryje całość kosztów demontażu lub odbioru materiałów zawierających azbest.
W ramach wdrażania „Programu usuwania azbestu i wyrobów zawierających azbest dla Miasta Poznania na lata 2021-2032” finansowane są:
- demontaż, zapakowanie, transport i unieszkodliwienie wyrobów zawierających azbest
- zapakowanie odpadów zawierających azbest składowanych na nieruchomości, ich transport i unieszkodliwienie.
W ramach przetargu organizowanego przez miasto do połowy marca złożono 75 wniosków na usunięcie 111,951 ton azbestu, w tym: 49 na demontaż pokrycia dachowego – 46,881 tony, 1 na demontaż elewacji – 0,225 tony oraz 30 na odbiór wyrobów składowanych na posesji – 64,845 tony.
KOLEJNA EDYCJA PROGRAMU
Program związany z usuwaniem azbestu miał już dwie edycje, podczas których miastu udało się zrealizować 406 wniosków, doprowadzając do usunięcia ponad 532 ton azbestu, w tym ok. 240 ton na pokryciach dachowych, 10 ton na elewacjach budynków, a ponad 280 ton na nieruchomości.
NABÓR DO KOŃCA KWIETNIA
Nabór do obecnego programu potrwa do 30 kwietnia 2023 r. Wnioski wraz z załącznikami można składać pocztą na adres: Wydział Klimatu i Środowiska UMP, ul. Gronowa 22a, 61-655 Poznań; przez ePUAP lub osobiście w siedzibie wydziału (po wcześniejszym telefonicznym lub mailowym umówieniu wizyty). Decyduje kolejność zgłoszeń.