Nowość w poznańskich urzędach. „Porozmawiamy” ze sztuczną inteligencją

W urzędach miejskich w Poznaniu można już korzystać z nowej usługi, która wykorzystuje sztuczną inteligencję do umawiania wizyt. Voicebot, nowy program komputerowy, ma za zadanie pomóc klientom w rejestracji oraz umożliwić rezerwację terminu wizyty w urzędzie. Decyzja ma unowocześnić obsługę klienta w ramach miejskiej infolinii Biuro Poznań Kontakt.

Poznań wprowadził nową usługę, która ma ułatwić mieszkańcom umawianie się na wizyty w urzędzie. Voicebot, czyli program głosowy oparty na sztucznej inteligencji, umożliwia klientom samodzielne zgłoszenie celu wizyty poprzez rozmowę z komputerem. To jedno z wielu narzędzi wykorzystujących sztuczną inteligencję, mających usprawnić obsługę klientów miejskich instytucji.

Proces umawiania wizyty za pomocą voicebota:

Korzystanie z voicebota w celu umówienia wizyty w urzędzie opiera się na prostym procesie składającym się z pięciu kroków. Po wybraniu numeru telefonu i odpowiedniej opcji, klient opisuje cel wizyty, a następnie wybiera lokalizację i termin spotkania. Potwierdza dane oraz otrzymuje potwierdzenie w postaci SMS-a z informacją o ustalonym terminie wizyty.

Obecnie mieszkańcy Poznania mogą skorzystać z usługi voicebota w celu umówienia wizyty w kilku urzędach miejskich, takich jak Wydział Spraw Obywatelskich i Uprawnień Komunikacyjnych, Urząd Stanu Cywilnego oraz Wydział Gospodarki Komunalnej.

Pogaduszki ze sztuczną inteligencją już za moment mogą być naszą codziennością!😎 Na ten moment z robotem możecie sobie…

Opublikowany przez Miasto Poznań Wtorek, 27 lutego 2024

Czytaj też: Galerii Malta prawie już nie ma. Zresztą zobaczcie sami [ZDJĘCIA]

Maciej Szymkowiak
Zdarzyło się coś ważnego? Wyślij zdjęcie, film, pisz na kontakt@wpoznaniu.pl