Artykuł zewnętrzny

Zielona energia? Kupuj i sprzedawaj na reo.pl

Niepewna sytuacja na rynku energetycznym i podwyżki cen prądu dotykają zarówno statystycznego Kowalskiego, jak i przedsiębiorców. Biznesy – niezależnie od wielkości – wymagają ciągłości w dostawach prądu, a jednocześnie stale muszą optymalizować koszty i szukać oszczędności. Co jeszcze można zrobić w tej materii? A może czas zwrócić się ku zielonej energii? Wiele firm wybrało już tę drogę. Teraz decyzja ta może być łatwiejsza dzięki reo.pl

Reo.pl to pierwsza w Polsce platforma, na której bezpośrednio spotykają się wytwórcy (w tym prosumenci) w 100% zielonej energii z jej odbiorcami. Narzędzie skierowane jest do biznesu – przede wszystkim sektora MŚP, ale duże podmioty też znajdą tu propozycje dla siebie. Energia z wody, wiatru, słońca, biomasy? Na reo.pl można energię sprzedawać i kupować – bezpośrednio i z pewnością, że pochodzi ona z odnawialnych źródeł.

– W ciągu kilkunastu tygodni działania platformy zaufało nam już kilkadziesiąt podmiotów. – mówi Grzegorz Tomasik, wiceprezes zarządu Reo.pl. To firmy, które realizują postulaty dotyczące zrównoważonego rozwoju w praktyce, są innowacyjne, a przy tym optymalizują wydatki i działają z myślą w perspektywie długoterminowej. Inwestycja w odnawialne źródła energii opłaca się już nie tylko w wymiarze ekologicznym, ale i finansowym. – dodaje Grzegorz Tomasik.

Firmy działające na gruncie lokalnym również mają przestrzeń do tego, by zainteresować się zieloną energią, a na reo.pl mamy pewność, że pochodzi ona w 100% ze źródeł odnawialnych. Dzięki prostym, przejrzystym zasadom, zarówno kupujący, jak i sprzedający, mogą wybierać najdogodniejsze dla siebie opcje i zawierać kontrakty bez pośredników. Co ważne – na reo.pl korzystający z narzędzia mają wsparcie operatora platformy, który bierze na siebie obowiązki formalne i organizacyjne wiążące się z takim obrotem.

Zwrot ku zielonej energii powoli staje się faktem – oczywiście jest to proces, który wymaga edukacji, poszerzania świadomości i głośnego mówienia o benefitach płynących z ekologicznych źródeł, natomiast dziś dywersyfikacja energetyczna jest już koniecznością. Przedstawiciele biznesu, czyli tej tkanki społecznej, od której słusznie oczekuje się ekonomicznego wizjonerstwa i patrzenia dwa kroki do przodu, powinien mieć tego świadomość. To najlepszy i najwyższy czas, by postawić na zieloną energię.

 

 

 

Artur Adamczak
Zdarzyło się coś ważnego? Wyślij zdjęcie, film, pisz na kontakt@wpoznaniu.pl