Nawet pomimo zatrudnienia kierowców z zagranicy i ratowania się zleceniobiorcami i pracownikami agencji pracy w MPK Poznań wciąż jest około 150 wakatów na stanowisko kierowcy autobusu. Z podobnymi problemami boryka się Warszawa i Trójmiasto. Spółka prowadzi kursy, które pozwalają zdobyć odpowiednie kwalifikacje za darmo. Trzeba jednak zobowiązać się, do przepracowania w MPK Poznań trzech lat.
Od czwartku 1 września będzie obowiązywał nowy rozkład jazdy MPK. Musiał on zostać zmodyfikowany z powodu na brak kierowców. Jak informuje spółka, dochodziło do przypadków, w których autobus nie wyjeżdżał na ulicę, mimo że był przewidziany w rozkładzie.
W minionych miesiącach notowano brak realizacji kursów z powodu nieobecności kierowców, stąd zmiana częstotliwości kursowania części linii. – napisała Agnieszka Smogulecka z MPK.
Mimo tego tramwaje w godzinach szczytu od 1 września będą jeździły częściej, bo co 10 minut. Okrojone zostały za to linie nocne. Poza weekendami autobusy na tych liniach będą kursować co godzinę. O wszystkich zmianach w rozkładzie jazdy pisaliśmy TUTAJ.
Jak się okazuje, w spółce przewidziano dla kierowców ponad 800 etatów. Obecnie jednak brakuje około 150 kierowców, czyli niecałe 20 proc. ze wszystkich etatów. W jakimś stopniu tę lukę zapełniają pracownicy agencji pracy i zleceniobiorcy. Jest to jednak zdecydowanie niewystarczająco. Z podobnymi problemami boryka się ostatnio również Warszawa i Trójmiasto.
Dlatego też spółka nieustannie prowadzi rekrutację. Idealny kandydat to oczywiście taki, który już ma uprawnienia do kierowania autobusami. Spółka przewiduje dla nich możliwość podjęcia pracy w niepełnym wymiarze godzin, czy też pracy weekendowej. Istnieje jednak również możliwość zdobycia odpowiednich kwalifikacji.
Wystarczy mieć prawo jazdy kat. B, ukończone 21 lat, wykształcenie minimum zawodowe i zaświadczenie o niekaralności. Kandydat, aby jednak skorzystać z kursu na kierowcę MPK, musi podpisać umowę lojalnościową. Oznacza to, że musi zobowiązać się do przepracowania trzech lat na rzecz MPK Poznań.
W stolicy jednym z głównych powodów, dla którego brakuje kierowców, jest wynagrodzenie. MPK Poznań proponuje wynagrodzenie początkowe zbliżone do średniej krajowej, która wynosi około 4500 tysiąca złotych brutto. Początkujący kierowcy w Poznaniu zarobić mogą 4760 złotych brutto, wliczając premię. Na rękę dostaną więc 3575 złotych.