Setki darczyńców, tysiące internetowych zdjęć z wymalowanymi serduszkami – taki jest efekt akcji z okazji Dnia Pandy. Drugi raz Fundacja Panda Team im. Michałka Tarachowicza zorganizowała (16 marca świat świętuje dzień sympatycznego czarno-białego zwierzęcia) finał akcji, która tym razem zwróciła uwagę na rodziny onkologiczne oraz w żałobie.
Pod hasłem „Pokaż #sercenadłoni” użytkownicy Facebooka i Instagrama zachęcali do wsparcia osieroconych rodziców, którzy stracili swoje dzieci. Tysiące osób wyglądało podobnie – Internet zalały zdjęcia dłoni z serduszkiem. W postach i relacjach uczestnicy akcji oznaczali fundację (Panda z logo Fundacji Panda Team ma na swoich łapkach serca), dodawali dedykowany hashtag #sercenadłoni i wspierali zbiórkę Panda Team’u.
Tegorocznym celem jest uzbieranie 30 tys. zł na wsparcie osieroconych rodziców – stworzenie kolejnych grup wsparcia, spotkań, warsztatów, dofinansowanie konsultacji z psychologiem. Na ten cel została założona specjalna zbiórka na https://www.siepomaga.pl/pandasercenadloni – nadal można tam wpłacać pieniądze.
Zdjęcia z sercami na dłoniach opublikowało w tym roku wiele znanych osób, m.in. Jurek Owsiak – kierujący największą polską akcją charytatywną fundacji, Marcin Kowalski – dyrektor Teatru Polskiego w Poznaniu i Jędrzej Solarski – wiceprezydent Poznania. Dołączyli też dyrektorzy i pracownicy Urzędu Miasta Poznania, MTP, Palmiarni, jak również strażnicy miejscy i Poznańska Rada Działalności Pożytku Publicznego. Ludzie angażowali się także w wymierny sposób, dołączając do zbiórki na grupy wsparcia dla rodziców w żałobie po stracie dzieci. Do południa w sobotę 18 marca wpłynęło na ten cel ponad 12 tys. zł od 300 darczyńców.