Poznań odjechał innym miastom. Stał się rowerową stolicą Polski

Na podstawie danych z liczników rowerowych można oszacować, że ruch rowerowy stanowi w tym momencie około 10 procent całego ruchu w Poznaniu. Drugim najlepszym wynikiem w Polsce może pochwalić się Wrocław i Gdańsk. Tam jednak jest to zaledwie około 6 procent.

INFRASTRUKTURA

W Poznaniu dynamicznie rozwija się infrastruktura rowerowa. Prężnie działa Wartostrada, z której codziennie korzystają tysiące mieszkańców. Dużą popularnością cieszy się również rowerowa obwodnica Poznania. Jak się okazało, według statystyk, które opublikował portal WroData, przynosi to wymierne efekty, a rowery stały się istotną częścią ruchu miejskiego.

DYNAMICZNY WZROST

W ciągu sześciu lat udział ruchu rowerowego w ruchu całego miasta wzrósł prawie 2,5 raza. Jeszcze w 2016 roku wynosił on około 4 procent. W 2019 roku wynik ten udało się podwoić i wynosił 8,4 procent. Na podstawie danych z liczników rowerowych, można oszacować, że aktualnie przekracza on już 10 procent.

Dzięki nowym trasom mieszkańców przesiadających się z samochodu na rower przybywa w Poznaniu bardzo dynamicznie i to bardzo cieszy. Tych, którzy tego jeszcze nie zrobili, a mogą, zachęcam! Wybierając rower do codzinnego przemieszczania się, ograniczamy emisję CO2, smog i hałas w mieście, a także poprawiamy swoją kondycję – zachęcił Jacek Jaśkowiak, prezydent Poznania.

POZNAŃ ODJECHAŁ

Drugim najwyższym wynikiem wciąż może pochwalić się Wrocław. Tam jednak dużo mniej pieniędzy z budżetu inwestowane jest w rozwój infrastruktury rowerowej. Udział ruchu rowerowego w ruchu miejskim rośnie zaledwie o 0,3 punktu procentowego rocznie, a obecnie wynosi 6 procent. Dużo lepszą dynamiką może pochwalić się Gdańsk. Wynik nadmorskiego miasta wciąż jest jednak daleki od Poznania. Aktualnie również wynosi około 6 procent, a rokrocznie wzrasta o 17 procent.

Erwin Nowak
Zdarzyło się coś ważnego? Wyślij zdjęcie, film, pisz na kontakt@wpoznaniu.pl