Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad w Poznaniu złożyła wniosek wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla ostatniego odcinka trasy S11 w Wielkopolsce. Chodzi o odcinek Piła – Ujście.
Kolejny krok do realizacji trasy S11 Piła – Ujście
To kolejny ważny krok do budowy drogi ekspresowej S11, która finalnie ma połączyć morze południem Polski.
– Do RDOŚ w Poznaniu złożyliśmy wniosek o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla ostatniego odcinka S11 w Wielkopolsce. Postępowanie administracyjne zakończy się wydaniem decyzji, która ostatecznie zatwierdzi jej przebieg – informuje Marcin Kucharczak zastępca naczelnika Wydziału Zamówień Publicznych GDDKiA.
Pozostałe odcinki S11 w woj. wielkopolskim
W tej chwili trwają prace projektowe budowy trasy S11 od granicy z woj. zachodniopomorskim do granicy z woj. opolskim. Długość projektowanej S11 w woj. wielkopolskim to około 280 km, podzielonych na następujące odcinki:
Szczecinek – Piła o długości około 59 km,
Piła – Ujście o długości około 20 km,
Ujście – Oborniki o długości około 43 km,
Oborniki – Poznań wraz z obwodnicą Obornik o długości około 22 km,
Kórnik – Jarocin o długości około 43 km,
Jarocin – Ostrów Wielkopolski o długości około 57 km,
Ostrów Wielkopolski – Kępno o długości około 30 km.
Dla dwóch odcinków Oborniki – Poznań i Ostrów – Kępno rozpatrywane są przez GDOŚ odwołania od decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach. Z kolei dla odcinków Ujście – Oborniki, Kórnik – Jarocin, Jarocin – Ostrów Wielkopolski toczą się postępowania o wydanie takiej zgody.
GDDKiA wkrótce ma ogłosić przetarg na dobudowę II jezdni na obwodnicy Kępna, pomiędzy węzłami Kępno Wschód i Baranów. Będzie także przetarg na zaprojektowanie i budowę S11 na odcinku Oborniki – Poznań wraz z obwodnicą Obornik. W przyszłym roku drogowcy planują ogłosić postępowanie przetargowe dla kolejnego odcinka Ostrów Wielkopolski – Kępno.