Poznań stworzył platformę, która pozwoli przedsiębiorcom i mieszkańcom łatwo sprawdzić, gdzie mogą umieścić reklamę, aby była zgodna z przepisami uchwały krajobrazowej.
Uchwała krajobrazowa w Poznaniu
Na stronie www.poznan.pl/krajobrazowa dostępna jest wyszukiwarka, która umożliwia użytkownikom łatwe sprawdzenie, w jakiej części miasta (np. centrum, obszary zurbanizowane, tereny przyrodnicze itp.) znajduje się interesujący ich punkt. Po wpisaniu adresu w oknie dialogowym, wyszukiwarka wyświetla informacje o obszarze. Pozwala również wybrać konkretny element przestrzenny, taki jak reklama, szyld, ogrodzenie lub obiekt małej architektury. Następnie użytkownik otrzymuje kilka kategorii uszczegóławiających lub przekierowuje do podsumowania. Znajdują się tam informacje o zgodności danego elementu z uchwałą krajobrazową, podstawy prawne oraz wskazówki dotyczące dalszych kroków.
Oprócz wyszukiwarki, odnalezienie się w przepisach uchwały krajobrazowej pomoże także punkt informacyjny przy ul. Za Bramką 1 (I piętro, sala 1B/28). Tam pracownicy Wydziału Urbanistyki i Architektury UMP udzielają pomocy w interpretacji przepisów oraz udzielają porad dotyczących projektu nośnika reklamowego. Punkt jest czynny w każdy poniedziałek do końca czerwca, w godzinach 15:30-17:00.
Dodatkowo, w ubiegłym roku na stronie www.poznan.pl/krajobrazowa uruchomiony został bot, który umożliwia szybkie zapoznanie się z przepisami.
Poznań uchwała krajobrazowa
Uchwała krajobrazowa podzieliła Poznań na cztery odrębne obszary. Pierwszy z nich to staromiejski obszar, który obejmuje Stary Rynek, Chwaliszewo, Śródkę oraz ich otoczenie. Kolejny obszar to centrum miasta oraz historyczne dzielnice, włączając w to Łazarz, Jeżyce, Wildę, Grunwald oraz fragmenty Starych Winograd, Sołacza, Łęg Dębińskich i osiedla Główna. Obszar trzeci to tereny zurbanizowane, obejmujące pozostałe osiedla mieszkaniowe, obszary usługowe i przemysłowe. Natomiast obszar czwarty to tereny przyrodnicze, wkomponowane w klinowo-pierścieniowy system zieleni. Dla każdego z tych obszarów uchwała ustala odmienne zasady dotyczące umieszczania reklam, małej architektury i ogrodzeń.