Wraz z końcem sezonu rowerowego wygasa umowa miasta z firmą Nextbike na prowadzenie Poznańskiego Roweru Miejskiego. ZTM ogłosił dziś przetarg na wybór nowego operatora na kolejne trzy lata.
Zainteresowane firmy mogą składać swoje oferty do 18 września. Zwycięzca przetargu będzie obsługiwał poznańskie rowery miejskie od 1 marca 2019 roku do 31 grudnia 2022 roku. O podpisanie kolejnej umowy może się również starać dotychczasowy operator – firma Nextbike.
Przed nowym operatorem sporo wyzwań. Oprócz 1200 rowerów funkcjonujących obecnie na terenie miasta, Poznaniacy będą mogli korzystać z 800 jednośladów czwartej generacji.
Przy okazji nowego przetargu postanowiliśmy rozwinąć PRM o rowery czwartej generacji. W przyszłym roku po Poznaniu ma jeździć 500 takich jednośladów, a w kolejnych trzech latach, co roku będzie ich przybywać o kolejnych 100. Łącznie w 2022 roku do dyspozycji mieszkańców będzie więc ponad 2000 rowerów – mówił Maciej Wudarski, zastępca prezydenta Poznania.
Rowery tak zwanej czwartej generacji będzie można zostawić w dowolnym lub wyznaczonym miejscu, bez potrzeby wpięcia w stacje. Wszystkie jednoślady będą miały nadajniki GPS oraz zamki blokujące. Wyznaczone zostaną wirtualne stacje, w których użytkownicy będą mogli zwracać rowery. Opłaty oraz zasady korzystania z PRM nie ulegną zmianie.