Dwie firmy zgłosiły się do budowy trasy tramwajowej na Naramowice. Turecko-polskie konsorcjum Gülermak z Ankary oraz Mosty Łódź i Gülermak sp. z o.o. i drugie konsorcjum Torpol z Poznania i Przedsiębiorstwo Usług Technicznych Intercor z Zawiercia.
Otwarcie kopert w przetargu nie przynosi jednak dobrych wiadomości. Najtańsza oferta jest o niemal 50 mln droższa od zaplanowanego budżetu 330 mln. To 15 procent wartości inwestycji, ale nie wiadomo, czy miasto znajdzie w budżecie dodatkowe pieniądze.
Zgodnie z założeniami opublikowanymi w ogłoszeniu przetargowym roboty budowlane powinny zakończyć się do końca roku 2021, a uruchomienie tramwaju planowane jest na wiosnę 2022 roku. Inwestycja realizowana w ramach projektów „Poprawa warunków komunikacyjnych w ciągu drogi krajowej nr 92 w Poznaniu” oraz „Budowa trasy tramwajowej od Pętli Wilczak do Naramowic w Poznaniu” jest dofinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020 – pisze PIM
Poznańskie Inwestycje Miejskie obecnie analizują oferty. Zaczną się teraz pewnie także polityczne analizy związane z budową trasy, która jest jedną ze sztandarowych obietnic politycznych prezydenta Jacka Jaśkowiaka.