Wielkopolska

Koniec remontów na A2 w rejonie Wrześni i Słupcy

Przebudowa wiaduktu autostradowego koło Wrześni oraz mostu nad Strugą Bawół w rejonie Słupcy na Autostradzie Wielkopolskiej dobiegła końca. Dzięki modernizacji konstrukcje te spełniają obecne wymogi techniczne, a dodatkowe prace podniosły ich nośność, umożliwiając obsługę większych obciążeń.

W ramach kompleksowej modernizacji Autostrady Wielkopolskiej przebudowano Wiadukt Autostradowy nad drogą krajową nr 92, zlokalizowany na 209. kilometrze trasy. Konstrukcja składa się z dwóch niezależnych obiektów, z których każdy obsługuje jeden kierunek ruchu. W trakcie prac wiadukt został rozebrany i odbudowany w całości, przy jednoczesnym utrzymaniu ruchu pojazdów.

W zależności od etapu realizacji ruch był kierowany na północną lub południową część autostrady. Podobne działania przeprowadzono przy przebudowie mostu nad Strugą Bawół, na 225. kilometrze A2. Mimo skomplikowanych warunków wodnych ruch na autostradzie nie został wstrzymany. Prace zrealizowało Konsorcjum NDI Energy i NDI S.A.

Autostrada – pierwsza klasa

– Modernizacja wiaduktu w okolicy Wrześni oraz mostu w pobliżu Słupcy była elementem strategii Autostrady Wielkopolskiej, mającej na celu utrzymanie najwyższych standardów i bezpieczeństwa drogowej infrastruktury – informuje spółka Autostrada Wielkopolska.

W ramach prac wzmocniono fundamenty obiektów, zbudowano nowe podpory oraz całkowicie wymieniono przęsła. Dzięki temu obiekty te zostały dostosowane do obowiązujących norm techniczno-budowlanych. W ramach inwestycji została też podniesiona klasa nośności autostrady. Teraz obiekty spełniają wymogi dla klasy I. Mogą po nich jeździć pojazdy specjalne, zgodnie z klasą MLC.

Czytaj także: Od piątku szykują się kolejne zmiany w ruchu na Golęcinie

Marta Maj
Zdarzyło się coś ważnego? Wyślij zdjęcie, film, pisz na kontakt@wpoznaniu.pl