Dzieci w belgijskich restauracjach będą mogły zapoznać się z Poznaniem dzięki podkładkom-kolorowankom. To nowa akcja promocyjna Poznańskiej Lokalnej Organizacji Turystycznej we współpracy z Polską Organizacją Turystyczną.
W 80 belgijskich restauracjach pojawiło się 200 tysięcy kolorowanek z wizerunkami polskich miast — w tym Poznania. Dzieci, czekając na posiłek, będą mogły pokolorować rysunki. Dzięki temu belgijskie rodziny będą miały okazję, aby lepiej zapoznać się ze stolicą Wielkopolski, a w przyszłości może zechcą odwiedzić nasze miasto. Podkładki-kolorowanki to nowa akcja Poznańskiej Lokalnej Organizacji Turystycznej i Polskiej Organizacji Turystycznej. Oprócz Poznania biorą w niej udział Łódź i Wrocław. To miasta, które mają bezpośrednie połączenia lotnicze z lotniskiem Bruksela-Charleroi.
— Akcja spotkała się ze świetnym przyjęciem, a kolorowanki tak przypadły Belgom do gustu, że są później także pobierane także ze strony internetowej. Jestem pewien, że jeszcze nie raz sięgniemy po taką formę promocji — mówi Jan Mazurczak, prezes zarządu Poznańskiej Lokalnej Organizacji Turystycznej.
fot. źródło: poznan.pl
Rekord – ponad 4 miliony turystów
To nie jedyna akcja promocyjna. W lutym po Londynie jeździły taksówki z wizerunkiem poznańskich koziołków. Natomiast w maju, Czesi mogli w telewizji zobaczyć program o Poznaniu, „V karavanu po Polsku”.
W 2023 roku Poznań odwiedziła rekordowa liczba turystów. Do stolicy Wielkopolski przyjechało ponad 4 miliony osób. W ubiegłym roku również poznańskie hotele odnotowały zaskakujące wyniki. Z oferty noclegowej w Poznaniu skorzystało blisko milion osób. Najwięcej turystów przyjechało z Niemiec, Stanów Zjednoczonych i Wielkiej Brytanii.