Uniwersytet Przyrodniczy w Poznaniu podjął innowacyjne kroki w kierunku tworzenia przestrzeni edukacyjnej, bardziej dostępnej i przyjaznej dla rodziców-studentów. Dzięki nowym udogodnieniom, takim jak przewijaki i fotele do karmienia, uczelnia staje się miejscem otwartym i elastycznym, dostosowanym do różnorodnych potrzeb swoich uczniów.
Uniwersytet Przyrodniczy w Poznaniu
Coraz więcej studentów i studentek łączy studia na uczelni z rolą rodzica. Dlatego Uniwersytet Przyrodniczy w Poznaniu wprowadza innowacyjne rozwiązania, które mają ułatwić życie rodzicom-studentom. Projekt „Doskonałość Dydaktyczna Uczelni” przynosi realne zmiany w przestrzeni uniwersyteckiej, tworząc warunki sprzyjające równoczesnemu pełnieniu obu tych funkcji.
Jednym z głównych elementów projektu są przewijaki naścienne, które zostały zamontowane na parterze głównego budynku Uniwersytetu. Znajdują się one zarówno w toalecie damskiej, jak i męskiej, co zapewnia łatwy dostęp dla wszystkich rodziców.
Ponadto specjalne fotele do karmienia niemowląt zostały umieszczone w różnych lokalizacjach, w tym w Collegium Maximum i w Biocentrum. Te udogodnienia nie tylko służą rodzicom-studentom, ale także mogą być wykorzystywane przez osoby nadwrażliwe, które potrzebują chwili wyciszenia i odseparowania od zgiełku uczelnianego życia.
– Zakupione przedmioty mają służyć do karmienia. Wraz z dotychczas zaaranżowanymi strefami relaksu, tworzą one przytulne zaciszne miejsca, by na dłuższą chwilę odseparować się od dźwięków otoczenia, wyciszyć siebie lub małe dziecko – poinformowała Karolina Salis-Maciejewska, kierowniczka Centrum Wsparcia i Rozwoju.
Uniwersytet Przyrodniczy w Poznaniu pokazuje, że nie tylko dba o rozwój intelektualny, ale także o codzienne potrzeby swojej społeczności.
Projekt „Doskonałość Dydaktyczna Uczelni” jest częścią Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój, współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego. Realizacja tego projektu stanowi kolejny krok w stronę tworzenia bardziej przyjaznej, elastycznej i zróżnicowanej przestrzeni edukacyjnej na Uniwersytecie Przyrodniczym w Poznaniu.
Wprowadzenie opisanych udogodnień stanowi ważny krok w kierunku tworzenia bardziej przyjaznej, elastycznej i zróżnicowanej przestrzeni edukacyjnej.