Z zebranych danych będę mogli skorzystać urzędnicy i ustalić, gdzie są nielegalne reklamy. Dla tych co łamią prawą, będą kary.
Fotorejestracja ulic miasta odbyła się przy pomocy samochodu wyposażonego w kamerę sferyczną HD (360 stopni) oraz układ geopozycjonowania. Efektem skanowania jest chmura punktów 3D. Umożliwia ona precyzyjne odwzorowanie ulicy i pasa drogowego. Podobne systemy wykorzystuje Google do tworzenia swoich map. Tego typu metody są używane także w miastach m.in. do weryfikacji tablic rejestracyjnych samochodów w strefach płatnego parkowania.
– Auto przeskanowało ok. 330 km najważniejszych dróg na terenie Poznania. Wiedza o lokalizacji reklam pomoże pracownikom urzędu w egzekwowaniu przepisów uchwały a także w nakładaniu kar na podmioty zarządzające nośnikami niezgodnymi z obowiązującym prawem – informują urzędnicy.
W stolicy Wielkopolski firmy reklamowe i przedsiębiorcy mają jeszcze osiem miesięcy na zaadaptowanie swoich nośników do wymogów uchwały krajobrazowej. 5 sierpnia 2024roku mija roczny okres dostosowawczy.