Trwają prace remontowe na trasie Kórnickiej w Poznaniu. Stanowią one kluczowy element projektu usprawniającego komunikacji publicznej na obszarze Rataje. Ostatnie prace koncentrowały się na przystanku Kórnicka, gdzie zakończono prace brukarskie oraz przygotowano instalacje elektryczne pod przyszłe wiaty. Modernizacja trasy Kórnickiej stanowi ostatnią fazę większego projektu, który obejmuje także przebudowę ronda Żegrze oraz budowę nowej trasy do ul. Unii Lubelskiej.
W lipcu br. ukończono prace brukarskie na przystanku Kórnicka. Przygotowanie podłoża pod przyszłe wiaty oraz prace nad instalacjami elektrycznymi. To elementy, które poprawią komfort korzystania z komunikacji publicznej na tym przystanku.
Ostatnia faza projektu usprawnień na Ratajach
Przebudowa trasy Kórnickiej jest ostatnią fazą projektu, który ma na celu usprawnienie komunikacji publicznej na obszarze Rataje w Poznaniu. Projekt ten rozpoczął się od przebudowy torowiska na ul. Chartowo i Żegrze w latach 2018-2019.
W 2020 roku otwarto nową trasę prowadzącą od ronda Żegrze do pętli Unii Lubelskiej. Z kolei w latach 2021-2022 dokonano kompleksowej modernizacji ronda Rataje. Warto zaznaczyć, że prace przy trasie Kórnickiej były niemożliwe do przeprowadzenia przez pewien okres z uwagi na konieczność zapewnienia dostępu tramwajów do zajezdni na Franowie oraz kontynuacji komunikacji dla mieszkańców obszaru Rataje.
Modernizacja trasy Kórnickiej ma na celu stworzenie bardziej efektywnej i komfortowej sieci komunikacyjnej na Ratajach, co przyniesie korzyści mieszkańcom oraz podróżującym komunikacją publiczną na tym obszarze Poznania.
Czytaj też: Spór o tramwaj nr „15” w Poznaniu. Nowa propozycja radnego