Droga ekspresowa S11 połączy, aż cztery województwa w tym Wielkopolskie. Zobacz, jakie zmiany szykują się na najbliższe lata
Właśnie rozpoczął się przetarg na zaprojektowanie i wybudowanie drogi ekspresowej S11 na odcinku od Obornik do Poznania. Ma ona omijać Oborniki i ułatwić wjazd od północy Poznania i autostrady A2. W ramach inwestycji drogowcy wykonają dwa węzły (Oborniki i Chludowo) i 37 mostów, wiaduktów i przejść dla zwierząt.
Przetarg na S11 Oborniki – Poznań
Nowa trasa ma połączyć się z tzw. zachodnią obwodnicą Poznania.
W ramach inwestycji wykonają:
- wiadukty w ciągu trasy głównej
- mosty
- przejścia dla zwierząt
- przejście nad drogą ekspresową
- dodatkowe jezdnie do obsługi ruchu z terenów przyległych
- dwa miejsca obsługi podróżnych
Pozostałe odcinki S11 w woj. wielkopolskim
Projekt drogi S11 nie kończy się tylko na Obornikach. W województwie wielkopolskim jej długość ma osiągnąć do 240 km.
Trasę podzielą na 6 innych odcinków:
– Szczecinek – Piła o długości około 59 km,
– Piła – Ujście o długości około 20 km,
-Ujście – Oborniki o długości około 43 km,
– Kórnik – Jarocin o długości 37 km,
-Jarocin – Ostrów Wielkopolski o długości 49 km,
- Ostrów Wielkopolski – Kępno o długości około 30 km.
Dodatkowo, w przyszłym roku ogłoszą przetarg na kolejny odcinek S11 tj. Ostrów Wielkopolski – Kępno.
Droga S11 połączy cztery województwa
Po realizacji wszystkich zaplanowanych odcinków trasa będzie liczyć ponad 580 km.
Połączy ze sobą 4 duże województwa:
- woj. opolskie
Oddana do ruchu dwujezdniowa obwodnica Olesna, z dwoma pasami ruchu w każdym kierunku i nośności 11,5 t/oś, zostanie połączona z sąsiednimi odcinkami drogi ekspresowej S11. Przetarg ogłoszony zostanie na wyłonienie wykonawcy 46 km trasy od obwodnicy Kępna do początku obwodnicy Olesna.
- woj. śląskie
W czerwcu br. do Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Katowicach trafił wniosek o DŚU dla prawie 30 km S11, od granicy województw opolskiego i śląskiego do granicy powiatu lublinieckiego i tarnogórskiego. 25 września br. złożono wniosek o DŚU dla kolejnego, ponad 35-kilometrowego odcinka, stanowiącego obwodnicę Tarnowskich Gór. Złożenie do Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska wniosków o wydanie DŚU zakończyło początkowy etap przygotowania inwestycji. Na etapie procedowania decyzji DŚU dla odcinka drugiego nie będą następowały ostateczne rozstrzygnięcia w zakresie geometrii węzła Piekary Śląskie i dowiązania się do istniejącej sieci dróg.
Równolegle do procedowanej decyzji DŚU opracowywana będzie Koncepcja programowa uszczegóławiająca przyjęte rozwiązania. Podczas tego etapu prac odcinek od Małej Panwi na granicy powiatów lublinieckiego i tarnogórskiego do węzła Piekary Śląskie (tzw. obwodnicy Tarnowskich Gór) zostanie podzielony na dwa pododcinki:
- od granicy powiatów lublinieckiego i tarnogórskiego do węzła Radzionków na skrzyżowaniu dróg S11 i DW911,
- od węzła Radzionków do węzła Piekary Śląskie.
Kiedy ruszy budowa S11?
Inwestycja ma zostać zrealizowana w latach 2024 – 2028 w ramach Rządowego Programu Budowy Dróg Krajowych do 2030 r.