ZTM odkłada zmiany w układzie linii autobusowych na północy Poznania, ze względu na dużą liczbę wniosków od rad osiedli. Jesienią wrócić do osiedlowych radnych ma nowy projekt.
Konstulacje
Pod koniec maja br. Zarząd Transportu Miejskiego upublicznił i przekazał radom osiedli do opiniowania propozycję zmian dotyczących 14 linii autobusowych obsługujących głównie północną część Poznania. Ma ona zwiększyć dostępność komunikacji autobusowej w kilku rejonach miasta, m.in. na Strzeszynie, Podolanach, zachodnim Piątkowie czy Umultowie. Ma także na celu zapewnienie nowych, od dawna postulowanych połączeń np. Piątkowa z Podolanami i Strzeszynem, jak również zwiększenie liczby linii łączących trasę PST z nową trasą tramwajową na Naramowice. Propozycja zmian dotyczyła linii nr: 146, 147, 168, 169, 170, 171, 178, 183, 185, 191, 193, 197, 198 oraz minibusowej linii nr 121.
Zmiany w połączeniach z PST
Proponowane zmiany wynikają z nowego układu sieci tramwajowej, którą na północy miasta tworzą obecnie dwie arterie komunikacyjne: wyremontowany po blisko 25 latach intensywnej eksploatacji Poznański Szybki Tramwaj oraz nowa, ciesząca się coraz większą popularnością wśród pasażerów trasa na Naramowice. Dla mieszkańców wschodniej części Winograd i Piątkowa tramwaj jest podstawowym środkiem transportu, a linie autobusowe – bez których jeszcze niedawno trudno było sobie wyobrazić tej rejon miasta – stanowią obecnie komunikację uzupełniającą.
Podolany, Strzeszyn, Obornicka
-Optymalizując sieć połączeń autobusowych chcemy solidnie poprawić dostępność transportu dla mieszkańców m.in. Podolan, Strzeszyna czy rejonu ulicy Obornickiej. Planujemy zdecydowanie lepsze skomunikowanie tych rejonów miasta, a także łatwiejszy dojazd do tras tramwajowych i do centrum. Jest to tym bardziej pilne, że w zachodnio-północnej części miasta szybko powstają nowe osiedla i coraz więcej mieszkańców z tego rejonu oczekuje poprawy komunikacji – opisuje ZTM.
Czytaj także: Poważne zmiany w komunikacji miejskiej w niedzielę w Poznaniu. Dotyczą 6 linii w centrum.