W poniedziałek do Urzędu Wojewódzkiego w Poznaniu trafiła uchwała krajobrazowa. Celem projektu jest walka z chaosem reklamowym w mieście. Wojewoda Michał Zieliński zapowiedział analizę, zanim podejmie decyzję o ewentualnym zaakceptowaniu uchwały.
W ubiegłym tygodniu radni miejscy przyjęli uchwałę krajobrazową, której celem jest walka z chaosem reklamowym w mieście. Uchwała jest drugą próbą wprowadzenia regulacji po tym, jak wcześniejsza wersja pod koniec lutego 2023 r. została uchylona przez wojewodę wielkopolskiego Michała Zielińskiego.
Władze miasta postanowiły uwzględnić zastrzeżenia wojewody i uniknąć długotrwałego procesu sądowego. Wiceprezydent Bartosz Guss argumentował, że Poznaniowi zależy na szybkim wdrożeniu uchwały, ponieważ zapewnia ona urzędnikom narzędzia do walki z nielegalnymi reklamami.
Wojewoda ma 30 dni na decyzję
We wtorek Zieliński był gościem „Radia Poznań”, gdzie skomentował sprawę. Nie zdeklarował, czy zaakceptuje treść dokumentu.
– Według zapewnień Urzędu Miasta Poznania, wszystkie te sugestie i uwagi wojewody zostały uwzględnione, a będziemy to sprawdzać, a nie pojawiły się nowe zapisy, które byłyby niezgodne z prawem, wydaje się, że ta uchwała mogłaby wejść w życie. Ale na ocenę jeszcze zdecydowanie za wcześnie – powiedział.
Wojewoda dodał, że jego zdaniem najważniejsze jest to, by dokument był zgodny z prawem. Na decyzję ma 30 dni.