We wrześniu ogromne zmiany w komunikacji. Miasto pokazuje wizualizację efektów remontów

Zamknięta ulica Fredry i Mielżyńskiego oraz spore zmiany w rozkładzie jazdy tramwajów. To tylko niektóre z utrudnień, z którymi mieszkańcy Poznania będą musieli mierzyć się od września. Na osłodę miasto pokazało wizualizację wyremontowanej ulicy 27 Grudnia.

Projekt Centrum wchodzi we wrześniu w kolejny etap. To jedna z wielu inwestycji, które miasto przeprowadza jednocześnie. Jak tłumaczy Mariusz Wiśniewski zastępca prezydenta Poznania, dzieje się tak, aby wszystkie prace mogły skończyć jeszcze w 2023 roku. Teraz wymaga to jednak wielu zmian w organizacji ruchu.

Od 1 września zamknięta dla osobówek będzie ulica Fredry, oprócz odcinka między ulicami Kościuszki i Mielżyńskiego. W ten sposób wciąż będzie można dojechać do posesji. Zmieni się także organizacja ruchu na ulicy Noskowskiego między ulicami Wieniawskiego a Libelta. Będzie ona jednokierunkowa w stronę Libelta.

Od 7 września nieprzejezdna będzie ulica Mielżyńskiego także na skrzyżowaniach z ul. Gwarną i ul. Św. Marcin oraz skrzyżowanie ulic Św. Marcin i Ratajczaka. Sama ulica Ratajczaka będzie odwrócona. Pojedziemy nią od ulicy Św. Marcin w stronę 27 Grudnia. 1 września zmieni się również ruch tramwajowy między Rondem Śródka a Placem Wielkopolskim. Tramwaje na linii 98 będą jeździły po obu torach w obu kierunkach.

Będzie to wymagało przyzwyczajenia i zachowania uwagi ze strony pasażerów, zarówno ze względów bezpieczeństwa, ale też, żeby widząc nadjeżdżający tramwaj, móc zająć miejsce i odbyć podróż. – powiedział Jan Gosiewski, dyrektor Zarządu Transportu Miejskiego.

Najważniejszą zmianą w funkcjonowaniu komunikacji miejskiej będzie wyłączenie węzła przy Okrąglaku. Zmiany nastąpią także w rejonie placu Wiosny Ludów, gdzie po demontażu łuku torowego wahadłowe linie tramwajowe nr 95 i 99 zostaną zastąpione regularnymi liniami nr 9 i 13. Zlikwidowana zostanie także linia nr 93, zastępująca obecnie linię nr 9. Od 1 września „dziewiątką” będzie można dojechać z Dębca PKM przez Wildę do przystanku Plac Wiosny Ludów, natomiast „trzynastka” będzie miała trasę z przystanku Starołęka PKM przez rondo Starołęka, rondo Rataje i św. Rocha do przystanku Wrocławska.

Tramwaje będą mogły już dojeżdżać do zmodernizowanych Al. Marcinkowskiego, gdzie będą wykonywać manewr wycofania i powrotu w kierunku pl. Wiosny Ludów. Z uwagi na wciąż prowadzone prace w rejonie Marcinkowskiego obecnie nie ma możliwości udostępnienia znajdujących się tam przystanków. Początkowym i końcowym przystankiem dla linii nr 9 będzie plac Wiosny Ludów, a dla linii nr 13 – Wrocławska.

Dla podróżnych przemieszczających się między Mostem Teatralnym a Rondem Środka wydłuży się linia autobusowa nr 163. Dodatkowo trasa linii nr 190 z Os. Sobieskiego wydłużona zostanie do Ronda Rataje.

Miasto pochwaliło się również wizualizacją, która przedstawia ulicę 27 Grudnia i jej najbliższą okolicę już po remoncie. Widać na niej, że zamiast leszczyn tureckich, o których zachowanie walczą aktywiści, rosną platany.

Erwin Nowak
Zdarzyło się coś ważnego? Wyślij zdjęcie, film, pisz na kontakt@wpoznaniu.pl