Rozwijanie zaangażowanej społeczności Warty Poznań, powstanie kluczowej infrastruktury, realizacja celów sportowych w oparciu o rozwijającą się akademię piłkarską oraz dalsze wzmacnianie wizerunku „zielonego” klubu sportowego – to najważniejsze założenia „Planu rozwoju 2024-2027”, który we wtorek zaprezentowała Warta.
We wtorek, 12 września odbyła się prezentacja „Planu rozwoju Warty Poznań na lata 2024-2027”. Podsumowano również poprzedni dokument. – Kiedy trzy lata temu oddawaliśmy plan rozwoju, zwróciłem się z odezwą: „stwórzmy razem coś wartościowego”. I zrobiliśmy to – podkreślił właściciel Zielonych, Bartłomiej Farjaszewski. – Mamy Wartę kolejny sezon walczącą jak równy z równym z dużymi piłkarskim i markami w PKO BP Ekstraklasie. Mamy solidne zaplecze w postaci naszych partnerów i sponsorów. Stworzyliśmy unikatowy wizerunek najbardziej „zielonego” klubu sportowego w Polsce. Jesteśmy drugim Klubem Ekstraklasy pod kątem zaangażowania ESG (Environment, Social, Governance). Systematycznie rozwijamy Akademię Warty Poznań, zarówno sportowo jak i infrastrukturalnie – dodał.
Farjaszewski podkreślił, że kluczową kwestią dla Warty jest stadion. – Dom dla społeczności, która rośnie i która może być znacznie większa. Wyznajemy przecież wspólne wartości, które integrują. Projektowany kompleks społeczno-sportowy przy Drodze Dębińskiej, którego jestem orędownikiem, ma szansę sprawić, że Warta Poznań wykona duży krok w swoim rozwoju. Skorzystają na tym wszyscy: samorząd, mieszkańcy czy sympatycy sportu. Udowodniliśmy, że jesteśmy wiarygodni i skuteczni – zaznaczył.
Plan na kolejne lata
Nowy „Plan rozwoju” ma nieco inny charakter od poprzedniego. Tamten, blisko 50-stronicowy, był pełen analiz, liczb, z dość wyraźnie zarysowaną strategią sportową. Obecne opracowanie liczy 24 strony, a jego lektura jest „lżejsza”. Sam plan należy zresztą traktować jako wskazanie kluczowych obszarów dla rozwoju klubu w najbliższych latach. W centrum strategii znajduje się społeczność, zielona rodzina Warty Poznań. Ma ona pozostawać w synergii z realizacją polityki ESG, czyli m.in. utrwalania wizerunku „Zielonego” klubu, rozwojem infrastruktury i osiąganiem celów sportowych, wśród których rosnącą rolę odgrywa dalsza rozbudowa Akademii Warty Poznań.
– Warta Poznań swoim pierwszym planem rozwoju udowodniła, że jest podmiotem wiarygodnym. Dotychczasowy plan rozwoju zaprowadził nas m.in. do Ekstraklasy, uczynił jednym z najbardziej wyrazistych klubów, dał podstawy pod rozwój infrastruktury. Po czasie weryfikacji i korekt obecnie wchodzimy w drugi etap realizacji strategii rozwoju klubu. Bogatsi o doświadczenia, zbudowane struktury organizacyjne i silną markę wyznaczyliśmy ambitne cele. Tak jak to wybrzmiało w pierwszym materiale – zapraszamy osoby i podmioty, które uwierzyły w to co robimy i podzielają pogląd, że #WartoBudować – mówi Jarosław Żubka, jeden z autorów „Planu rozwoju 2024-2027”, pełnomocnik zarządu ds. ESG i wizerunku.
Założenia tego dokumentu szerzej omówili na spotkaniu: członek zarządu Warty Poznań, Maciej Wojdyło, dyrektor Akademii Warty Poznań, Wojciech Tomaszewski, dyrektor komunikacji i marketingu, Marcin Kozubski oraz wspomniany Żubka.
Wojdyło przekazał, że jednym z planów jest sprawienie, by w 2026 r. Warta swoje domowe mecze rozgrywała w Poznaniu.
Podczas spotkania poinformowano również o tym, że nowy kontrakt z Zielonymi podpisał Dawid Szymonowicz. Lider obrony Warty Poznań będzie zawodnikiem Warty conajmniej do czerwca 2025 r.