Po interwencji mieszkańców Zarząd Transportu Miejskiego wprowadził zmiany do projektu nowego układu linii tramwajowych. Ma on obowiązywać od początku 2024 roku. Na swoją starą trasę wraca „15”.
Pod protestem dotyczącym wprowadzanych zmian w rozkładzie jazdy podpisało się kilka tysięcy poznaniaków. Dotyczył on w szczególności zmian na trasie piętnastki. Pod naporem niezadowolenia mieszkańców, władze ZTM podjęły decyzję, że trasa linii nr 15 nie będzie zmieniona.
– Nowy projekt uwzględnia postulaty pasażerów i rad osiedli dotyczące pozostawienia na obecnej trasie linii nr 15, łączącej bezpośrednio Piątkowo i Winogrady z Junikowem. Równocześnie dla wzmocnienia komunikacji pomiędzy północą Poznania a centrum i osiedlami położonymi po wschodniej stronie Warty zmieniona zostanie trasa tramwaju linii nr 3. – czytam w komunikacie opublikowanym przez Zarząd Transportu Miejskiego.
Trójka” pojedzie z Naramowic przez Winogrady i rondo Kaponiera do centrum. Następnie mostem Św. Rocha, trasę kórnicką i os. Lecha do pętli Unii Lubelskiej. W przeciwnym kierunku pojedzie od Al. Marcinkowskiego przez 27 Grudnia i Fredry.
Na swoją stałą trasę sprzed rozpoczęcia rewitalizacji centrum wróci linia nr 16. Tramwaje kursujące z Os. Sobieskiego trasą Poznańskiego Szybkiego Tramwaju pojadą przez most Teatralny, ulice Fredry i Gwarną do centrum. Następnie przez ul. Św. Marcin, most Św. Rocha i trasę kórnicką na Franowo. Z kolei linia nr 13 wróci na swoją dawną trasę, łączącą Starołękę z Junikowem. Linia nr 6 ponownie dojeżdżać będzie do Budziszyńskiej.