Chodzi o to, by pasażerowie mogli łatwo przesiąść się z pociągu w miejski autobus. Spółka PKP PLK ogłosiła przetarg na prace na towarowej obwodnicy Poznania.
Miasto szuka sposobu, by ułatwić mieszkańcom transport. W planach przewiduje zaprojektowanie nowych rozwiązań komunikacyjnych. Co to oznacza? Ma powstać sieć powiązań pieszo-rowerowych oraz ruszyć budowa parkingów Bike+Ride oraz Park+Ride. Zakłada również usprawnienie przesiadania się w miejski autobus z pociągu (i odwrotnie).
zdjęcie: rynek-kolejowy.pl
Obwodnica towarowa Poznania mogłaby być alternatywą dla istniejących już środków transportu. W planach jest budowa ośmiu nowych przystanków, które mają ułatwić mieszkańcom komunikację. Mają nosić nazwy:
- Poznań Franowo,
- Poznań Kobylepole,
- Poznań Zieliniec,
- Poznań Koziegłowy,
- Poznań Naramowice,
- Poznań Piątkowo/Uniwersytet,
- Swarzędz Nowa Wieś.
W partnerstwie z gminami Suchy Las, Czerwonak, Swarzędz oraz powiatem poznańskim, miasto stara się o dofinansowanie. Opracowanie odpowiedniej dokumentacji finansowej kosztuje ponad 8 mln zł.
Zdarzyło się coś ważnego? Wyślij zdjęcie, film, pisz na kontakt@wpoznaniu.pl