To inwestycja za miliardy złotych. Ma poprawić komunikacje wokół Poznania

Ruszyła budowa nowych peronów na towarowej obwodnicy Poznania. Pierwszy z nich, Poznań Suchy Las, powstaje przy granicy Poznania i Suchego Lasu. Łącznie takich nowych peronów na trasie będzie siedem. Dodatkowo jeden będzie przebudowany.

Na pierwszy peron Poznań-Suchy Las, kolejarze budują przy ul. Sucholeskiej, w okolicy przejazdu kolejowo-drogowego. Widać już tam konstrukcję peronu. Ustawione są ścianki peronowe, tzw. „elki”. Ciężki sprzęt tworzy teraz korpus platformy.

– Ułożymy na niej antypoślizgową nawierzchnię, na której zamontujemy wiaty, ławki, jasne oświetlenie i czytelne informacje – wszystkie elementy, zapewniające wysoki komfort podróży. Przygotujemy wygodne dojścia, a docelowo ustawimy stojaki rowerowe, które zachęcą do ekologicznych podróży, rowerami i koleją – informuję Radosław Śledziński – rzecznik prasowy PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

W podobnym standardzie w II kwartale tego roku rozpocznie się budowa kolejnych peronów. Łącznie kolejarze wybudują siedem nowych i jeden przebudują.

Kolej „zbliży się” do mieszkańców także w okolicy ul. Starachowickiej (p.o. Poznań Zieliniec), przy ul. Gdyńskiej (p.o. Poznań Koziegłowy), w rejonie ul. Naramowickiej (p.o. Poznań Naramowice), przy kampusie uniwersyteckim w pobliżu ul. Stróżyńskiego (p.o. Poznań Piątkowo), w rejonie ul. Folwarcznej (p.o. Poznań Franowo), ul. Kobylepole (p.o. Poznań Kobylepole) oraz w okolicy ul. Szumana w Nowej Wsi (p.o. Swarzędz Nowa Wieś) – dodaje Śledzinski.

Wszystkie perony będą przystosowane do potrzeb osób mających trudności z poruszaniem się. Dzięki pracom samorządu, w ramach odrębnych inwestycji, przy przystankach powstaną węzły przesiadkowe. Wybudowane będę parkingi, stojaki na rowery a także przystanki komunikacji miejskiej.

Modernizacja kolejowej obwodnicy Poznania ma stworzyć nowy system komunikacji, który pozwoli mieszkańcom aglomeracji poznańskiej podróżować pociągami w obrębie miasta i przyległych miejscowości. Pociągi pojadą trasą z prędkością do 120 km/h, nawet kilkukrotnie szybciej niż obecnie (obecnie prędkość na kolejowej obwodnicy Poznania, w zależności od odcinka, wynosi 20-90 km/h).

Kolejarze szacują, że przejazd całej „nowej trasie” (od Poznania Głównego, przez m.in. Franowo, Koziegłowy i Piątkowo do Poznania Głównego), przy zatrzymaniach pociągów na wszystkich przystankach, zajmie ok. 50 min.

Przystosowanie kolejowej obwodnicy Poznania do przejazdów pociągów pasażerskich ma kosztować 1,4 mld zł.

czytaj także: Koniec remontu na wylotówce. Szybciej niż planowano

Artur Adamczak
Zdarzyło się coś ważnego? Wyślij zdjęcie, film, pisz na kontakt@wpoznaniu.pl