Materiał partnera

„Stopień mniej znaczy więcej” – Veolia Energia Poznań zachęca do efektywnego korzystania z ciepła

Veolia Energia Poznań rozpoczęła trzecią edycję kampanii edukacyjnej „Stopień mniej znaczy więcej”, która zachęca mieszkańców do efektywnego korzystania z ciepła. Akcja ma na celu promowanie prostych zmian w codziennych nawykach, które mogą przynieść znaczące korzyści dla środowiska i zdrowia.

Jak pokazują badania, ponad połowa Polaków przegrzewa swoje mieszkania, utrzymując średnią temperaturę na poziomie 22°C i więcej. Tymczasem obniżenie temperatury w pomieszczeniach o zaledwie 1-2°C może zmniejszyć zużycie ciepła od 5 do 8%, nie wpływając przy tym na odczuwalny komfort cieplny.

Tegoroczna edycja kampanii podkreśla, że zmniejszenie temperatury o 2°C może zredukować emisję CO2 nawet o 10%. Dodatkowo utrzymywanie niższej temperatury w pomieszczeniach ma pozytywny wpływ na nasze zdrowie – poprawia samopoczucie, zwiększa komfort snu oraz zmniejsza ryzyko wystąpienia chorób układu oddechowego, co jest szczególnie istotne w okresie jesienno-zimowym.

– W kampanii “Stopień mniej znaczy więcej” zachęcamy mieszkańców Poznania do prostych, ale skutecznych działań, które mogą przynieść wymierne korzyści dla środowiska i zdrowia. Jesteśmy firmą ciepłowniczą i chcemy promować świadome i efektywne korzystanie z energii. Nasza firma nieustannie inwestuje w innowacyjne rozwiązania, aby dostarczać ciepło w sposób coraz bardziej efektywny i przyjazny dla środowiska. Zapraszam do odwiedzenia strony naszej kampanii stopienmniej.pl, gdzie można znaleźć wiele porad i wskazówek – powiedział Jakub Patalas, prezes zarządu i dyrektor generalny Veolii Energii Poznań.

Kampania zwraca uwagę, że przegrzewanie pomieszczeń skutkuje marnowaniem cennej energii, co szkodzi środowisku, klimatowi, a tym samym naszej planecie. Każdy może podjąć działania, pozwalające zachować komfort cieplny, jednocześnie zmniejszając zużycie energii.

Veolia w kampanii odwołuje się do wyników „Barometru Transformacji Ekologicznej” – badania zainicjowanego przez firmę i przeprowadzonego przez Elabe i Veolię na całym świecie. Stało się ono impulsem do rozpoczęcia społecznej dyskusji na temat transformacji ekologicznej.

Akcja edukacyjna “Stopień mniej znaczy więcej” obejmuje swoim zasięgiem blisko 60 miast, w których Grupa Veolia jest obecna. W Poznaniu kampania jest widoczna m.in. na przystankach komunikacji miejskiej oraz w autobusach i tramwajach. Informacje są również emitowane w lokalnych stacjach radiowych i na popularnych portalach informacyjnych.

Więcej szczegółów na temat kampanii i sposobów oszczędzania energii można znaleźć na stronie www.stopienmniej.pl.

Pamiętajmy, że każdy z nas może przyczynić się do ochrony środowiska poprzez świadome korzystanie z energii cieplnej.

Materiał Partnera
Zdarzyło się coś ważnego? Wyślij zdjęcie, film, pisz na kontakt@wpoznaniu.pl