To będzie ostatni sezon Poznańskiego Roweru Miejskiego, ostatni – w ramach obecnej umowy z operatorem systemu Nextbike Polska. Prace nad dalszym rozwojem PRM trwają.
Umowa z obecnym operatorem PRM, firmą Nextbike Polska, będzie obowiązywać do końca stycznia 2019 roku. Zgodnie z nią system zostanie – jeszcze w tym roku – rozbudowany do 111 stacji (w tym dwie sponsorskie), a użytkownicy będą mieli do dyspozycji ok. 1200 rowerów.
Jak będzie przyszłość PRM tego na razie nie wiadomo. Jak mówi Daniel Wawrzyniak, zastępca dyrektora Zakładu Transportu Miejskiego
„ Zaczęliśmy od rozpoznania systemów rowerowych w kraju, aby przeanalizować ewentualność wprowadzenia nowych albo alternatywnych rozwiązań. Możliwości jest wiele: od rozbudowy obecnego systemu III generacji, poprzez system mieszany III i IV generacji, aż do całkowitej rezygnacji z obecnych rozwiązań i zainwestowania w system IV generacji.”
Trzecia generacja to obecne system rowerów miejskich ze stacjami w różnych punktach miasta. Natomiast system IV generacji to rowery z wbudowanym elektrozamkiem i modułem GPS. Taki system nie wymaga stacji dokujących: rower można pozostawiać w dowolnym miejscu np. w wyznaczonej strefie.
Nad przyszłością rowerów miejskich mogą także wypowiedzieć się poznaniacy. Ankieta miejska znajduje się na stronie prm.geoankieta.pl. Będzie prowadzona (we współpracy z UAM) od 26 lutego do 18 marca br. Odpowiedzi zostaną wykorzystane podczas planowania przyszłości Poznańskiego Roweru Miejskiego.
Nowy sezon PRM rusza 1 marca.
(ra)