Po remoncie na dworcu Rataje znów można kupić bilety

Od 28 września w wyremontowanym budynku Dworca Rataje znów będzie można kupić bilety MPK i doładować kartę PEKA.

W trakcie remontu odnowiono m.in. poczekalnię i pomieszczenia socjalne. Budynek przebudowano tak, aby bez problemu mogły z niego korzystać osoby z niepełnosprawnościami. Wprowadzono w nim pętle indukcyjne, które poprawiają skuteczność działania aparatów słuchowych. W nowych wnętrzach zastosowano też oznaczenia fakturowe, czyli  udogodnienia dla osób z niepełnosprawnością wzroku. Osoby z niepełnosprawnościami będą mogły ponadto korzystać ze specjalnie obniżonego pulpitu przy okienkach do obsługi klienta.

Wyremontowano wszystkie toalety publiczne oraz wymieniono na nowe wszystkie instalacje: elektryczne, kanalizacyjne, przeciwpożarowe oraz służące klimatyzacji. W całym budynku dworca zamontowano także monitoring.

– W budynku wydzielono nowe pomieszczenia pod najem. Na parterze pojawiła się przeszklona przestrzeń, do której można wejść z poczekalni – informuje Zarząd Transportu Miejskiego.

Tuż przy Punkcie Obsługi Klienta zamontowane są czytnik kart PEKA w którym można sprawdzić doładowanie biletu, tPortmonetki bądź dokonać transferu biletu na kartę.

 Punkty Obsługi Klienta ZTM w Poznaniu są czynne od poniedziałku do piątku w godzinach od 6:00 do 20:00, a oprócz doładowania karty czy kupna biletów jednorazowych można w nich także:

– złożyć wniosek o wydanie imiennej karty PEKA,

–  odebrać imienną kartę PEKA,

– kupić kartę PEKA na okaziciela,

– zapisać uprawnienie do ulgi na imiennej karcie PEKA,

– zapłacić opłatę dodatkową,

– uzyskać informację o aktualnej taryfie, układzie komunikacyjnym miasta, systemie PEKA, objazdach, promocjach biletowych,

–  złożyć reklamację w formie pisemnej.

Artur Adamczak
Zdarzyło się coś ważnego? Wyślij zdjęcie, film, pisz na kontakt@wpoznaniu.pl