Kolejarze rozpoczynają prace budowlane na linii z Gostynia do Kąkolewa. Dzięki przebudowie torów znów na tej trasie będą mogły jeździć pociągi pasażerskie.
Inwestycja jest realizowana z rządowego programu Kolej+. Na trasie z Gostynia do Kąkolewa (linia kolejowa nr 360) kolejarze położą nowe tory. Wybudują też nowe przystanki w Gostyniu, Goli, Hersztupowie, Krzemieniewie i Garzynie. W sumie przebudują 21 kilometrów torów.
– Na wzmocnionym podłożu zamontujemy nowy tor. Łączone bezstykowo szyny, zwiększą komfort podróży i ograniczą wpływ kolei na otoczenie, znacznie zmniejszając dźwięki generowane przez przejeżdżające pociągi. Modernizację trasy zrealizujemy z wykorzystaniem nowoczesnych, specjalistycznych maszyn. Mowa tu m.in. o podbijarkach i oczyszczarkach tłucznia. Pozwoli to na szybkie i efektywne prowadzenie robót – informuje Radosław Śledziński z zespołu prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
Dzięki remontowi kolejarze przywrócą połączenia pasażerskie na linii, która od 2011 r. wykorzystują wyłącznie w ruchu towarowym. Po zakończonych pracach pociągi spalinowe będą mogły pojechać jednotorową trasą z prędkością 120 km/h (pociągi pasażerskie) oraz 80 km/h (pociągi towarowe).
– Inwestycje na torach muszą być efektywne. Dążymy do tego, aby prace sprzężone były z potrzebami przewoźników i podróżnych. Tak jest na linii z Gostynia do Kąkolewa, która może być przykładem triumfu rozsądku nad przeskalowaniem i megalomanią – powiedział sekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury, Piotr Malepszak.
Dzięki przebudowie mieszkańcy Gostynia zyskają połączenie kolejowe z Lesznem. Remont linii kolejowej 360 będzie kosztował 156 milionów złotych.