MPK Poznań podjął decyzję o wyborze oferty na naprawę i modernizację pierwszego tramwaju z serii Tramino. Prototypowy wagon S100 wrócił do przewoźnika po długotrwałym postoju. Prace, potrwają do 18 miesięcy. Obejmą m.in. aktualizację systemu informacji pasażerskiej, monitoringu, systemu kasowników oraz zapewnią dostosowanie do nowych standardów.
3 oferty w ogłoszonym przetargu
MPK Poznań dokonało wyboru najlepszej oferty w postępowaniu dotyczącym naprawy i modernizacji prototypowego tramwaju z serii Tramino. Wagon S100, będący pierwszym pojazdem tej serii, który trafił do przewoźnika, oczekuje na remont od momentu powrotu z długotrwałego postoju na zewnątrz. Przewoźnik próbował wyremontować tramwaj w zeszłym roku, jednak otrzymane oferty przewyższały dostępny budżet.
Jak poinformował portal transport-publiczny.pl, spółka otrzymała trzy oferty na przeprowadzenie prac naprawczych i modernizacyjnych nad tramwajem. Firma Modertrans wyceniła zadanie na ponad 4,852 mln złotych. Firma SAATZ na około 4,551 mln złotych, a konsorcjum firm SPS i Falkone zaproponowało cenę niespełna 3,788 mln złotych. Budżet MPK wynosił 4,305 mln złotych brutto.
Ostatecznie, konsorcjum firm SPS i Falkone, które złożyło najtańszą ofertę, uzyskało maksymalną liczbę punktów i zostało wybrane do przeprowadzenia prac.
Trwa postępowanie odwoławcze
Choć MPK Poznań podjęło już decyzję, wybierając konsorcjum SPS i Falkone, to jak informuje nas Maciej Szkudlarek z MPK Poznań, aktualnie trwa postępowanie odwoławcze w Krajowej Izbie Odwoławczej dotyczące wyboru oferty. To oznacza, że przewoźnik nie jest jeszcze w stanie udzielić szczegółowych informacji na temat dalszych działań związanych z remontem i modernizacją tramwaju.
Portal transport-publiczny.pl informuje, że modernizacja tramwaju obejmie wiele aspektów. W tym m.in. dostosowanie wagonu do współczesnych standardów systemu informacji pasażerskiej, wprowadzenie systemu monitoringu oraz kasowników. Dodatkowo pojawi się terminal umożliwiający zakup biletów w formie elektronicznej. Wszystkie wyświetlacze w tramwaju będą prezentować tekst w kolorze białym, co może sugerować, że tramwaj zachowa swój charakterystyczny, biały kolor. Jednakże decyzja co do malowania będzie podejmowana w trakcie trwania prac modernizacyjnych.
Modernizacja obejmie również aspekty techniczne, takie jak naprawa pudła tramwaju, wózków, instalacji elektrycznej oraz układu hamulcowego. Ponadto, tramwaj otrzyma nowy system monitoringu wizyjnego oraz zmiany w układzie piaskowania.
Prototypowy wagon zostanie wyposażony w nowe falowniki trakcyjne, przetwornice statyczne, baterię akumulatorową oraz całą nową aparaturę sterowniczą. Planowane prace mają potrwać maksymalnie 18 miesięcy od momentu podpisania umowy.
Czytaj też: Będzie Park Technologiczny niedaleko Poznania. 1200 nowych miejsc pracy