Parkingi typu Parkuj i Jedź otwarte

Można już korzystać z trzech nowych parkingów „Park&Ride” znajdujące się przy ulicach św. Michała i Biskupińskiej oraz przy rondzie Starołęka. Czwarty – czynny od 2018 r. – znajduje się przy PST Szymanowskiego.

Dla nowych parkingów P&R przy ul. św. Michała i rondzie Starołęka oraz dotychczasowego P&R Szymanowskiego podstawowym środkiem komunikacji miejskiej, na który mogą przesiadać się kierowcy, jest tramwaj. Natomiast na parkingu przy ul. Biskupińskiej zlokalizowanym w rejonie stacji Poznań Strzeszyn, najdogodniej jest przesiąść się na pociągi należące do spółek Koleje Wielkopolskie i POLREGIO, które w ciągu 10 minut dojeżdżają do Poznania Głównego. Oprócz tego można się przesiąść także na autobusy linii nr 146 i 160.

Do korzystania z tych parkingów uprawnia zapisanych na karcie Peka bilet okresowy. Z dniem otwarcia ciekawą opcją do rozważenia przez kierowców jest wybór okresowego biletu trasowanego do 6 przystanków, który sprawdzi się na obiektach przy św. Michała i rondzie Śródka. Natomiast dla Biskupińskiej najlepszym rozwiązaniem jest przesiadka na pociąg Poznańskiej Kolei Metropolitalnej na podstawie biletu okresowego ZTM lub biletu parkingowego P&R zakupionego na tym parkingu.

Te trzy nowe parkingi to nie ostatnie tego typu inwestycje w Poznaniu. Cały czas powstają parkingi Park&Ride w gminach ościennych. Jest ich obecnie 30, a docelowo będzie 63. To one uzupełniają system parkingowy i są ulokowane przy stacjach Kolei Metropolitalnej. To jest bardzo ważne, żeby tego typu obiekty zlokalizowane były przy węzłach przesiadkowych, stacjach kolejowych czy pętlach tramwajowych. W najbliższym czasie będziemy budować węzeł przesiadkowy „Grunwaldzka”. Tam taki parking powstanie po stronie Plewisk. Projektowany jest również P&R na Górczynie oraz przy ul. Druskienickiej – mówi Mariusz Wiśniewski – zastępca prezydenta Poznania.

Inwestycja realizowana była w formule „zaprojektuj i buduj”. Po stronie wykonawcy było wykonanie dokumentacji projektowej, uzyskanie stosownych pozwoleń i wykonanie robót budowlanych. Koszt realizacji trzech obiektów zamknął się kwotą 17,2 mln zł. Inwestycja jest dedykowana zarówno kierowcom, jak i rowerzystom. Posiada także dodatkową infrastrukturę – toalety, monitoring.

 

Artur Adamczak
Zdarzyło się coś ważnego? Wyślij zdjęcie, film, pisz na kontakt@wpoznaniu.pl