17 października rozpoczyna się przebudowa wysłużonej, liczącej niemal 2 km, trasy kórnickiej. Łączy ona skrzyżowanie ulic Kórnickiej i Jana Pawła II z os. Lecha. W efekcie zaplanowanych prac powstanie nowoczesne torowisko, po którym tramwaje będą mogły jeździć szybciej i ciszej niż do tej pory. Rozbudowany zostanie układ drogowy, więcej miejsca uzyskają piesi i rowerzyści.
Zbudowaną ponad 40 lat temu trasą kórnicką tramwaje kursują od długiego czasu z ograniczeniem prędkości. Powodem jest jej zły stan techniczny i dlatego modernizacja tego istotnego elementu sieci miejskiej komunikacji publicznej jest konieczna.
– Stare torowisko zostanie zdemontowane i w jego miejscu powstanie nowe, o nowoczesnych parametrach technicznych i technologicznych, wraz z siecią trakcyjną oraz całą infrastrukturą towarzyszącą. W efekcie prac znacznie poprawi się trwałość i stabilność torowiska, a także bezpieczeństwo i komfort podróżowania tą trasą – mówi Tomasz Płóciniczak, wiceprezes zarządu spółki Poznańskie Inwestycje Miejskie.
Zlokalizowane przy trasie przystanki Kórnicka i os. Tysiąclecia zostaną przebudowane, zaś dotychczasowe perony przystanku Polanka, które czeka rozbiórka, zastąpią dwa nowe: Polanka – bliżej przejścia w ciągu ul. Milczańskiej, a także Łacina – w rejonie nowych osiedli mieszkaniowych. Przystanki zostaną dostosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnościami. Do nowych peronów przystankowych, schodów i pochylni dostosowane zostaną również trasy rowerowe i ciągi piesze w rejonie inwestycji.
Szerokie i wygodne ciągi piesze oraz trasy rowerowe będą istotnym elementem nowego układu drogowego. Powstanie przedłużenie ul. Pleszewskiej na odcinku od skrzyżowania z ul. Zygmunta Warczygłowy do skrzyżowania ulic Kaliskiej i Polanka, z możliwością przejazdu przez torowisko. Będzie to jednojezdniowa ulica z chodnikiem po obu stronach i drogą rowerową po stronie wschodniej. W planach jest również budowa ciągu pieszego i rowerowego po południowej stronie torowiska do ul. Piaśnickiej i Inflanckiej.