W Kobylnicy powstał nowy wiadukt. Zmiany są już widoczne, na trasie kolejowej z Poznania do Gniezna. Pociągi jeżdżą oboma torami, natomiast wkrótce kierowcy będą mogli przejechać tunelem pod linią kolejową.
Efekty zmian
Dwupoziomowe skrzyżowanie, wiadukt kolejowy i znajdujący się pod nim tunel drogowy, zastąpi przejazd kolejowo-drogowy w okolicy stacji kolejowej w Kobylnicy. W długim na ok. 70 m tunelu będą dwa pasy ruchu, po jednym w każdym kierunku. Będzie także chodnik dla pieszych i ścieżka dla rowerzystów.
– Dzięki nowemu bezkolizyjnemu skrzyżowaniu w Kobylnicy będą płynniejsze przejazdy, zarówno pociągów, jak i samochodów. Mieszkańcy wschodniej części aglomeracji poznańskiej już wkrótce odczują korzystne zmiany, ponieważ pokonają tory niezależnie od ruchu pociągów, co jest niezwykle ważne ze względu na natężenie ruchu w tym rejonie – mówi Andrzej Bittel – sekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury.
Koszt budowy wiaduktu to 21 mln
Budowa wiaduktu kosztowała blisko 21 mln zł. Cześć pieniędzy pochodziła z budżetu Unii Europejskiej. Część kosztów, związaną m.in. z budową tunelu i dróg dojazdowych, pokryją samorządy. Prace mają się zakończyć się do końca 2023 roku.
– Pozytywne efekty inwestycji będą szczególnie widoczne w Kobylnicy, gdzie z przejazdu korzystało dotąd ok. 86 pociągów i ok. 12 tys. samochodów na dobę – mówi Arnold Bresch, członek Zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.
Czytaj także: Wyjątkowy weekend z liniami turystycznymi w Poznaniu