Jest chętny na zarządzanie Poznańskim Rowerem Miejskim i uruchomienie systemu czwartej generacji, czyli rowerów bezstacyjnych. Do końca 2022 roku operatorem prawdopodobnie będzie Nextbike Poznań Sp. z o.o.
Zarząd Transportu Miejskiego, przeznaczył na utrzymanie i rozwój PRM przez następne cztery sezony prawie 31 mln zł brutto. W tej kwocie miało się zamknąć utrzymanie dotychczas funkcjonującego systemu, w skład którego wchodzi 109 stacji i 1200 rowerów (dodatkowe 4 stacje w Poznaniu są sponsorowane) oraz uruchomienie systemu 4 generacji.
Oferta firmy Nextbike przekroczyła założoną przez ZTM kwotę. Zamiast rozpisywać nowy przetarg zdecydowano się na nieznaczne zmniejszenie ilości rowerów PRM4G. W pierwszym roku będzie to 435 rowerów zamiast 500, natomiast w kolejnych trzech latach przybędzie 261 zamiast 300 jednośladów.
Marek Pogorzelski z firmy Nextbike, zapytany przez portal wyborcza.pl o to z czego wynikają wyższe kwoty niż te, które zakładał ZTM powiedział, że – zaproponowana przez nas cena gwarantuje należyte wykonanie usługi
Dodatkiem specjalnym w związku z rowerami czwartej generacji w Poznaniu będzie, po raz pierwszy w ramach PRM, możliwość wypożyczania rowerów elektrycznych. Dostępnych będzie 30 pojazdów piątej generacji (5G). To bonus dla użytkowników, natomiast standardem, który po raz pierwszy zastosowano w zeszłym roku, będzie przedłużenie sezonu wypożyczeń. Przyszły sezon będzie mógł zostać przedłużony maksymalnie o jeden miesiąc, natomiast od 2020 roku będą to już trzy dodatkowe miesiące. W praktyce może się więc okazać, że sezon rowerów miejskich w Poznaniu będzie trwał cały rok.