Dzięki aplikacji „myMPK” użytkownicy smartfonów w każdym miejscu i o każdej porze mogą sprawdzić, jak dojechać komunikacją miejską w konkretne miejsce Poznania i czy autobusy i tramwaje przyjadą na czas. Od środy aplikacja jest też całkowicie dostosowana do potrzeb osób niewidomych i niedowidzących.
„myMPK” ma 8 zakładek. Pierwsza z nich – „O MPK” zawiera najważniejsze informacje o miejskiej spółce. Kolejna, „Wydarzenia”, informuje o tym, co dzieje się w MPK. Wchodząc w trzecią – „Zdarzenia komunikacyjne” – pasażer dowie się wszystkiego o sytuacjach, które powodują nagłe zmiany w funkcjonowaniu komunikacji miejskiej. Pod hasłem „Remonty i utrudnienia” znajdziemy dane dotyczące wszelkich planowanych zmian w funkcjonowaniu komunikacji miejskiej, a w zakładce „Turystyka” – informacje o liniach turystycznych i kolejce Maltance. Zakładka „Wirtualny monitor” pokaże informacje o rzeczywistym czasie odjazdu autobusu lub tramwaju z przystanku.
Mimo, że aplikacja działa od kilku miesięcy to od dziś jest ona dostosowana osób niewidomych i niedowidzących. Lektor czyta, z którego przystanku i za ile minut odjedzie tramwaj czy autobus. Nie musimy znać nawet nazwy najbliższego przystanku. Poprzez system GPS aplikacja zna naszą lokalizację i podpowiada, które przystanki są najbliżej oraz jakie tramwaje i autobusy się tam zatrzymują.