Mosty Berdychowskie stworzą możliwość przechodzenia i przejeżdżania rowerami przez Wartę na wysokości Chwaliszewa, połączą Ostrów Tumski z Berdychowem. Najtańsza oferta w przetargu okazała się wyższa od przewidywań, ale radni zgodzili się na zwiększenie kwoty.
Kładka została zaprojektowana jako zawieszenie nad lustrem wody dwóch naprężonych, smukłych wstęg mających za zadanie spiąć dwa brzegi Warty włączając szczególne miejsce jakim jest cypel Ostrowa Tumskiego rozdzielający jej brzeg – tak by nie naruszyć, a zarazem podkreślić pejzaż Miasta zwracając szczególna uwagę na Katedrę – mówił o zwycięskim projekcie kładki prof. Sławomi Rosolski, przewodniczący sądu konkursowego, który wyłonił kładkę.
Obiekt stanowić będzie połączenie komunikacyjne rejonu Kampusu Politechniki Poznańskiej, czyli tzw. Berdychowa, z południową częścią Ostrowa Tumskiego i lewobrzeżną częścią Poznania w rejonie Chwaliszewa. Ułatwi też przedostanie się z okolic Malty na Stary Rynek.
Kładka będzie zupełnie nową konstrukcją. Pierwotnie planowano wykorzystanie przęseł ze starego mostu kolejowego na Starołęce. Zrezygnowano jednak z tego, ponieważ PKP PLK domagało się od Miasta, w zamian za przekazanie przęseł, zwrócenia kosztów związanych z ich magazynowaniem i konserwacją – około 2 mln zł.