Biuro Poznań Kontakt cieszy się ogromnym zainteresowaniem. W przeciągu roku odebrało już ponad milion telefonów. Sprawdź, czego możesz się tam dowiedzieć!
Miejska infolinia Urzędu Miasta Poznania działa od 2009 roku. Jej głównym zadaniem jest pomoc mieszkańcom w znalezieniu odpowiedzi na pytania dotyczące spraw urzędowych i interwencji. W okresie od 1 stycznia 2022 do 16 stycznia 2023 pracownicy Biura Poznań Kontakt przeprowadzili ponad milion rozmów.
Kontakt mieszkańców z urzędem jest szybszy i łatwiejszy niż wcześniej. Obecnie pracuje tam 72 pracowników. Dodatkowo Biuro Poznań Kontakt wprowadziło nowe rozwiązanie dla klientów, jakim jest chatbot. Zapewnia on całodobowy dostęp do informacji miejskich bez wychodzenia z domu. Natomiast konsultantów wspiera ,,wirtualna asystenta”. Robot ten samodzielnie rozpoznaje intencje klienta i kieruje go w jak najkrótszym czasie do właściwej osoby.
Zadania infolinii Urzędu Miasta Poznania
Do zadań infolinii Urzędu Miasta Poznania, należy informowanie mieszkańców w sprawach takich jak:
- Wybory
- Meldunki, dowody osobiste, zaświadczenia – ewidencja ludności;
- Akty stanu cywilnego,
- Rejestracja/wyrejestrowanie pojazdów, prawa jazdy;
- Sprawy związane z ewidencją działalności gospodarczej;
- Pomoc społeczna i świadczenia wypłacane przez Poznańskie Centrum Świadczeń i Miejski Ośrodek Pomocy Rodzinie;
- Podatki lokalne, opłata skarbowa;
- Mandaty Straży Miejskiej
- Strefa Płatnego Parkowania,
- Gospodarka odpadami komunalnymi;
- Komunikacja miejska i karta PEKA
- Pozwolenia na budowę, szyldy
- Imprezy sportowe: Poznań Maraton i Poznań Półmaraton;
- Usługi senioralne (program Viva Senior);
- Rejestracja pacjentów do Poznańskiego Ośrodka Specjalistycznych Usług Medycznych.
Wyróżnia nas błyskawiczna reakcja na kryzysowe sytuacje: - Wybuch Pandemii COVID-19 (od marca 2020; informacje o: obostrzeniach, rejestracja do punktów szczepień, przyjmowanie zgłoszeń dot. zakupów dla seniorów);
- Konflikt zbrojny na Ukrainie (od lutego 2022 r.; informacje o wsparciu dla uchodźców, zakwaterowaniu, rejestracja do punktów pomocy humanitarnej oraz w sprawach związanych z nadaniem numeru PESEL, informowanie o świadczeniach, realizacja tłumaczeń, redakcja wortalu ukraińskojęzycznego i kanału TELEGRAM) .
Aktualne zadania Biura Poznań Kontakt
Obecnie biuro koncentruje swoje działania, również na na wsparciu mieszkańców
w zakresie udzielania informacji o wyborach parlamentarnych i referendum. Informuje między innymi o tym, w jaki sposób można zagłosować poza miejscem stałego zameldowania, gdzie zlokalizowane są poszczególne obwodowe komisje wyborcze oraz jakie udogodnienia przewidziano dla wyborców z niepełnosprawnościami.
Dodatkowo infolinia Urzędu Miasta Poznania stara się o rozszerzenie usługi dla Poznańskiego Ośrodka Specjalistycznych Usług Medycznych. Obsługuje już 7 specjalizacji. Dzięki temu pacjenci w szybszy i bardziej dostępny sposób mogą umówić wizytę w poradni.
– Z infolinii obsługującej wybrany obszar działalności Urzędu staliśmy się centrum kontaktu, które swoją usługą obejmuje znakomitą większość spraw mieszkańców. Z dziesięciu zestawów telefonicznych obsługujących 50 tysięcy rozmów rocznie urośliśmy do kilkudziesięciu wielokanałowych stanowisk obsługujących do miliona rozmów w kilku językach. W opinii miesięcznika „IT w Administracji” jesteśmy samorządowym pionierem zastosowań IA, w tym voicebot’ów i innych automatów teleinformacyjnych opartych o technologie uczenia maszynowego – podkreśla Dyrektor Biura Poznań Kontakt Konrad Zawadzki