– Czyli „próbne” logo miasta Poznania okazało się niewystarczająco dobre? – pyta na swym profilu na serwisie społecznościowym „X” radny Przemysław Plewiński.
W swym wpisie zamieścił również fragment Zarządzenia Prezydenta Miasta Poznania, w którym czytamy, że „z dniem 11 czerwca 2024 r. Prezydent odwołuje pana Cezarego Tylińskiego – kierownika Studia Kreatywnego w Gabinecie Prezydenta – z pełnienia funkcji Pełnomocnika Prezydenta Miasta Poznania ds. Marki Poznań”.
fot. X, Przemo Plewiński
Tyliński był odpowiedzialny za powstanie nowego logo Miasta. Przypominający domek czy też przewróconą literę „P” znak graficzny nie wszystkim poznaniakom przypadł do gustu. W ostatnich wypowiedziach prezydent Jacek Jaśkowiak tłumaczył, że nowe logo jest jedynie „konceptem” a nie przyjętą i obowiązującą wersją. Jak nieoficjalnie się dowiedzieliśmy do odwołania Tylińskiego doszło „z powodów finansowych”.
AKTUALIZACJA:
Na naszą prośbę, otrzymaliśmy z Urzędu Miasta Poznania oficjalne wyjaśnienie okoliczności związanych ze sprawą.
Patryk Pawełczak, dyrektor Gabinetu Prezydenta:
– Przyczyną rozwiązania przez pracodawcę umowy o pracę z panem Cezarym Tylińskim (oraz będącego następstwem rozwiązania umowy o pracę odwołania z funkcji pełnomocnika) były kwestie związane z naruszeniem wewnętrznych procedur obowiązujących w Urzędzie Miasta Poznania. Przyczyną rozwiązana umowy o pracę nie były kwestie bezpośrednio związane z marką Miasta i logotypem akcji promocyjnej Jesteś u siebie. Od 11 czerwca br. pan Cezary Tyliński nie pełni także funkcji kierownika oddziału (Studia Kreatywnego) –.
Cezary Tyliński (po lewej) podczas prezentacji nowego logo/fot. Łukasz Gdak