Rozpoczyna się ostatni etap przebudowy trasy Kórnickiej. Tramwaje pojadą zmienionymi trasami i pojawią się autobusy zastępcze.
Duże zmiany
Trasę Kórnicką trzeba było przebudować ze względu na coraz gorszy stan. Nowe torowisko pojawi się na trasie kórnickiej – od ulicy Jana Pawła II do osiedla Lecha. Zmienią się trasy rowerowe, powstaną nowe przystanki, więcej zieleni, a cała inwestycja będzie dostosowana do osób z niepełnosprawnościami.
Inwestycja rozpocznie się od rozbiórki mocno zużytego już torowiska i sieci trakcyjnej. Cała trasa o długości blisko dwóch kilometrów zostanie kompleksowo przebudowana – mówi Tomasz Płóciniczak, wiceprezes PIM.
Zmiany w komunikacji miejskiej
Zmiany dotyczą przede wszystkim tramwajów nr 5 i 18. „Piątka” z ronda Rataje kursuje ulicami Zamenhofa i Hetmańską do Unii Lubelskiej, z kolei „osiemnastka” od przystanku Piaśnicka Rynek pojedzie przez Chartowo, Żegrze, Hetmańską i Zamenhofa do ronda Rataje, a następnie stałą trasą przez Królowej Jadwigi, most Dworcowy, Kaponierę i Dąbrowskiego na Ogrody. Linia nr 17 będzie zawieszona. Komunikację zastępczą zapewnią linie autobusowe 154 i 190, które jadą ulicami Anny Jantar i Brneńską, a następnie przez Milczańską i Inflancką na Chartowo i Żegrze. Relację Dworzec Rataje – os. Czecha dodatkowo wzmocni wydłużona linia nr 190.
Projekt dotyczy całej dzielnicy
Przebudowa trasy Kórnickiej to część większego projektu, jakim jest usprawnienie komunikacji publicznej na Ratajach. Obejmował on zakończoną przebudowę od os. Lecha do ronda Żegrze oraz budowę nowej od ronda Żegrze do ul. Unii Lubelskiej. Dodatkowo przebudowanie torowisko w ciągu ulic Chartowo i Żegrze i otwarto trasę od ronda Żegrze do nowo zbudowanej pętli tramwajowo-autobusowej Unii Lubelskiej.