Pracownik banku skutecznie zapobiegł próbie oszustwa, chroniąc swojego klienta przed utratą znacznej sumy gotówki. O wszystkim poinformował policję.
Dyżurny ostrzeszowskiej komendy policji otrzymał informację od pracownika banku o zamiarze wpłacenia dużej sumy gotówki przez klienta. Pracownik banku podejrzewał, że 48 – letni mężczyzna może być ofiarą oszusta. Gdy na miejsc przyjechali policjanci, okazało się, że do mężczyzny zadzwoniły nieznane osoby, które poinformowały go o „rzekomym zagrożeniu zgromadzonych środków na koncie bankowym”. Oszuści wydawali polecenia co ma zrobić, aby nie stracić pieniędzy. Klient miał miedzy innymi wpłacić gotówkę w jednym z bankomatów w Grabowie nad Prosną. Mężczyzna miał dokonać tej transakcji za pomocą wygenerowanych kodów BLIK.
– Klient banku może mówić o dużym szczęściu. Dzięki czujności oraz szybkiej reakcji pracownika banku oraz zaangażowaniu funkcjonariuszy policji nie stracił on swoich oszczędności – poinformowała st. asp. Magdalena Hańdziuk z Wielkopolskiej Policji.