Było 8 pociągów, a pojadą 2. Niedobre informacje dla pasażerów z Poznania

Dotąd jest osiem pociągów PKP Intercity, które łączą Poznań z Piłą i miastami Pomorza Środkowego. Z powodu nadchodzących prac remontu linii kolejowej nr 405 będzie ich tylko dwa. Od września do grudnia.

Dla pasażerów na linii Poznań – Piła – Kołobrzeg – Ustka – Słupsk to nie jest dobra informacja. Od września muszą liczyć się ze zmniejszoną liczbą pociągów. Remont linii kolejowej nr 405 ze Szczecinka do Białogardu potrwa co najmniej do grudnia. Jest jednotorowa, co oznacza, że podczas prac nie przejedzie nią żaden pociąg pasażerski. Zamiast tego podróżni otrzymają autobusową komunikację zastępczą. Od września będą tylko dwa pociągi pospieszne między Poznaniem a Piłą.

Pierwszy skończy trasę w Pile, drugi w Szczecinku. Alternatywą będą pociagi regionalne Polregio i Kolei Wielkopolskich (łącznie 17), które jadą na trasie Poznań – Piła (bez zmian). Na stacji Szczecinek trzeba jednak skorzystać z autobusów zastępczych. Prace, które potrwają co najmniej do grudnia mają przywrócić konstrukcyjną prędkość maksymalną 120 km/h.

To niejedyne najbliższe prace. W Obornikach PLK zdecydowało o budowie drugiej nitki mostu kolejowego nad Wartą. 7 sierpnia PKP PLK uzyskała od Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska w Poznaniu „decyzję środowiskową ws. budowy drugiego toru i mostu na odcinku Oborniki Wlkp. Most – Oborniki Wielkopolskie”. Teraz będzie czas na rozpisanie przetargu na projekt i budowę przeprawy przez Wartę. Jest to jedno z „wąskich gardeł” jednotorowej linii kolejowej, które utrudniało wprowadzenie większej liczy połączeń regionalnych i dalekobieżnych.

Czytaj też: Inwestycja celebrytki stoi w miejscu. Jej mąż ma zastraszać pracowników budowy

Maciej Szymkowiak
Zdarzyło się coś ważnego? Wyślij zdjęcie, film, pisz na kontakt@wpoznaniu.pl