Sześciu artystów młodego pokolenia z Polski zostało zaproszonych do pierwszego tego typu projektu w historii. Mieli oni połączyć klimat Gwiezdnych Wojen z lokalnym folklorem. Poznański plakat nawiązuje do koziołków.
WYJĄTKOWY PROJEKT
Disney+ zaprosił sześciu polskich artystów do współpracy w ramach premiery 3. sezonu serialu “The Mandalorian”, pierwszego serialu aktorskiego osadzonego w świecie Gwiezdnych Wojen. Graficy mieli za zadanie stworzenie artystycznej interpretacji hełmów mandolariańskich, łącząc klimat serialu z regionalnym folklorem Polski. To pierwszy taki oficjalny projekt w historii.
KOZIOŁKI I GWIEZDNE WOJNY
Plakaciści nowego pokolenia inspirowali się elementami polskich miast i regionów- Warszawy, Łodzi, Gdańska, Wrocławia, Podhala oraz Poznania. Ze stolicy Wielkopolski do projektu wybrana została Iza Dudzik, graficzka i freelancerka. Stworzyła ona projekt łączący hełm z poznańskimi koziołkami. Wszystko zachowane zostało w charakterystycznych dla serialu barwach. Na plakacie widnieje także napis “This is the way”, czyli “To jest droga”.
To dla mnie ogromne wyróżnienie. Cieszę się, że mogłam zaprojektować coś związanego z moim domem. Koncepcja na ilustrację trwała krótko. Od razu na myśl przyszło mi skojarzenie motywu z hełmu Bo-Katan z dwoma trykającymi się koziołkami i… mamy to. – napisała Iza Dudzik.
MORZE, SYRENKA I GÓRY
Plakaty zaprezentowane zostały 1 marca, w dzień premiery pierwszego odcinka trzeciego sezonu serialu. Na warszawskim projekcie zobaczyć można Syrenkę, popularną palmę i Rotundę. Gdański plakat nawiązuje do morza i fontanny Neptuna, łódzki do przemysłowego charakteru miasta. Na wrocławskim projekcie zobaczymy wzór bolesławieckiej ceramiki, a na podhalańskim odniesienie do tatrzańskich krajobrazów.