Rozstrzygnięto przetarg na zakup autobusów elektrycznych. W ciągu półtora roku na ulicach Poznania jeździć będzie 21 ekologicznych pojazdów wyprodukowanych przez Solarisa.
Będą to autobusy niskopodłogowe, przyjazne dla niepełnosprawnych i osób z wózkami dziecięcymi, z systemem wewnętrznego i zewnętrznego monitoringu, który wpływa na bezpieczeństwo jazdy, z klimatyzacją oraz drzwiami odskokowo przesuwnymi, co gwarantuje szersze i łatwiejsze wejście oraz płynną wymianę pasażerów.
W tych autobusach jest wiele rozwiązań, które od pewnego czasu stały się już standardem – klimatyzacja i system monitoringu, energooszczędne oświetlenie w technologii LED, dodatkowe miejsce dla wózka dziecięcego, miejsce do bezpiecznego przewozu roweru, wewnętrzne i zewnętrzne tablice informacji pasażerskiej wykonane w energooszczędnej technologii. Nowością jest zastosowanie napędu elektrycznego.
Solaris Urbino 18 electric, to autobus całkowicie bezemisyjny, który napędzany jest energią elektryczną. Niezwykle cichy autobus wyposażony jest w baterie typu Solaris High Energy. Napęd stanowi oś ze zintegrowanymi silnikami elektrycznymi. Autobus może być ładowany za pomocą złącza typu plug-in lub z pantografu.
Sześć z zamówionych autobusów będzie o długości 11,5-12 m, natomiast piętnaście będzie przegubowych o długości 17,5-18 metrów. 15 autobusów, według warunków przetargu, ma przyjechać do Poznania do 16 grudnia 2019 roku. Z kolei sześć pozostałych do 28 lutego 2020 roku.
Miasto zapłaciło za „elektryki” ponad 70 milionów złotych. Spora część pieniędzy pochodziła z funduszy Unii Europejskiej.