Materiał partnera

Ostatni etap dużych inwestycji na Ratajach

17 października rozpoczyna się przebudowa wysłużonej, liczącej niemal 2 km, trasy kórnickiej. Łączy ona skrzyżowanie ulic Kórnickiej i Jana Pawła II z os. Lecha. W efekcie zaplanowanych prac powstanie nowoczesne torowisko, po którym tramwaje będą mogły jeździć szybciej i ciszej niż do tej pory. Rozbudowany zostanie układ drogowy, więcej miejsca uzyskają piesi i rowerzyści.

Zbudowaną ponad 40 lat temu trasą kórnicką tramwaje kursują od długiego czasu z ograniczeniem prędkości. Powodem jest jej zły stan techniczny i dlatego modernizacja tego istotnego elementu sieci miejskiej komunikacji publicznej jest konieczna.

– Stare torowisko zostanie zdemontowane i w jego miejscu powstanie nowe, o nowoczesnych parametrach technicznych i technologicznych, wraz z siecią trakcyjną oraz całą infrastrukturą towarzyszącą. W efekcie prac znacznie poprawi się trwałość i stabilność torowiska, a także bezpieczeństwo i komfort podróżowania tą trasą – mówi Tomasz Płóciniczak, wiceprezes zarządu spółki Poznańskie Inwestycje Miejskie.

Zlokalizowane przy trasie przystanki Kórnicka i os. Tysiąclecia zostaną przebudowane, zaś dotychczasowe perony przystanku Polanka, które czeka rozbiórka, zastąpią dwa nowe: Polanka – bliżej przejścia w ciągu ul. Milczańskiej, a także Łacina – w rejonie nowych osiedli mieszkaniowych. Przystanki zostaną dostosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnościami. Do nowych peronów przystankowych, schodów i pochylni dostosowane zostaną również trasy rowerowe i ciągi piesze w rejonie inwestycji.

Szerokie i wygodne ciągi piesze oraz trasy rowerowe będą istotnym elementem nowego układu drogowego. Powstanie przedłużenie ul. Pleszewskiej na odcinku od skrzyżowania z ul. Zygmunta Warczygłowy do skrzyżowania ulic Kaliskiej i Polanka, z możliwością przejazdu przez torowisko. Będzie to jednojezdniowa ulica z chodnikiem po obu stronach i drogą rowerową po stronie wschodniej. W planach jest również budowa ciągu pieszego i rowerowego po południowej stronie torowiska do ul. Piaśnickiej i Inflanckiej.

źródło : materiały prasowe PIM

W zakres zadania wchodzi budowa odwodnienia, oświetlenia ulicznego oraz montaż monitoringu.

Dzięki zaplanowanym nowym nasadzeniom o ok. 1/3 zwiększy się liczba krzewów wzdłuż torowiska. W rejonie przebudowanej trasy zostanie posadzonych 250 drzew.

Rozpoczynająca przebudowa trasy kórnickiej jest ostatnią odsłoną większego zadania, dzięki któremu poprawia się komfort podróży tramwajem w tej części Poznania. Wcześniej przebudowano trasę tramwajową od os. Lecha do ronda Żegrze oraz zbudowano nową trasę tramwajową od ronda Żegrze do ul. Unii Lubelskiej. Dzięki tej inwestycji przebudowane zostało także rondo Żegrze i rozbudowany został układ drogowy w rejonie ul. Unii Lubelskiej, Falistej i Obodrzyckiej. Do dyspozycji pasażerów jest też nowa pętla tramwajowo-autobusowa.

 

                                              źródło : PIM

 

akończenie prac związanych z modernizacją trasy kórnickiej zaplanowano na jesień przyszłego roku.

Artur Adamczak
Zdarzyło się coś ważnego? Wyślij zdjęcie, film, pisz na kontakt@wpoznaniu.pl