Przebudowa ul. Św. Marcin i Al. Marcinkowskiego na odcinku od ul. Ratajczaka do pl. Wolności jest już bardzo zaawansowana. Najważniejszymi efektami prowadzonych prac będą nowoczesne torowisko, nowa nawierzchnia jezdni, chodników i kontrapasa rowerowego, przebudowana infrastruktura podziemna, a także nasadzenia zieleni. Inwestycja to jedna z odsłon Programu Centrum. Dzięki niej mieszkańcy Poznania oraz turyści zyskają wygodną i bezpieczną przestrzeń.
– Już tylko tygodnie dzielą nas od tego, by cieszyć się efektami tej inwestycji. Najważniejsze roboty zakończą się jeszcze w tym roku. Wraz z postępem prac, stopniowo będziemy udostępniać przebudowane torowiska, jezdnie i chodniki. Już teraz tramwaje mogą wykonać manewr zawracania na Al. Marcinkowskiego i wkrótce dostępny będzie tu także przystanek dla pasażerów. Priorytetem jest dla nas bezpieczeństwo, dlatego podróżni będą mogli korzystać z niego, gdy gotowe będą perony i prowadzące do niego chodniki – mówi Tomasz Płóciniczak, wiceprezes zarządu spółki Poznańskie Inwestycje Miejskie.
Aktualnie wykonawca koncentruje się na układaniu nowej nawierzchni jezdni i chodników. Na ul. Św. Marcin i Al. Marcinkowskiego, w rejonie przyszłego przystanku tramwajowego, trwają jeszcze prace nawierzchniowe na chodnikach i jezdniach. Później w tej okolicy będą sadzone drzewa, jednak te prace nie powinny w istotny sposób zakłócić korzystania z przystanku. Niebawem pracownicy wykonawcy przystąpią do montażu sieci trakcyjnej na ul. Św. Marcin między ul. Ratajczaka a Al. Marcinkowskiego.
Nawierzchnia przebudowywanego odcinka ul. Św. Marcin jest wykonywana z kostki kamiennej z granitu strzelińskiego. Będzie nawiązywała wzorem do odnowionej wcześniej przestrzeni od ul. Gwarnej do ul. Ratajczaka. Z naturalnego kamienia budowana jest również nawierzchnia jezdni, torowiska, chodnika i kontrapasa rowerowego w Al. Marcinkowskiego od ul. Św. Marcin do Podgórnej. Naturalna nawierzchnia jest bardziej trwała oraz dużo łatwiejsza do czyszczenia.