W najbliższy weekend na tory Maltanki wyjedzie Borsig Bn2t z 1925 roku – najstarszy czynny parowóz w Polsce oraz „ryjek”, czyli MBxc1-41 z 1932 roku – najstarszy w Polsce sprawny wagon z napędem spalinowym. Z kolei na liniach turystycznych będzie można m.in. wsiąść do „księżniczki” i krakowskiego składu 4N1+ND.
W najbliższy weekend po torach Maltanki będą kursować dwa wyjątkowe pojazdy: parowóz Borsig Bn2t i wagon motorowy MBxc1-41 zwany „ryjkiem”. Planowane jest również skierowanie na trasę (z „ryjkiem”) wagonu nazywanego przez hobbystów „kowbojką”.
Wagon Bxhi 00300014 254-1, czyli „kowbojka”, został wyprodukowany prawdopodobnie w 1912 roku i początkowo służył jako wagon bagażowy. W toku eksploatacji został przebudowany na klasyczny wóz pasażerski z ustawionymi wzdłuż ścian bocznych ławkami i przedłużonymi pomostami wejściowymi. Przez wiele lat wagon ten pełnił służbę w Białośliwiu. Wraz z pozostałymi pojazdami z kolekcji Poznańskiego Klubu Modelarzy Kolejowych znalazł się na stanie MPK Poznań i obecnie jest najstarszym czynnym wagonem pasażerskim na Kolei Parkowej Maltanka.
W weekendy kursy na Maltance odbywają się co 30 minut w godzinach od 10.00 do 19.00: o pełnych godzinach ze stacji Maltanka będzie wyruszał parowóz, a 30 minut później „ryjek”.