21 kwietnia rozpocznie się przebudowa torowiska na ul. Hetmańskiej od wiaduktu nad ul. Dolna Wilda do ronda Starołęka. Po jego zakończeniu skróci się czas przejazdu, zmniejszy się hałas i poprawi bezpieczeństwo.
To najpoważniejsza przebudowa w tegorocznym kalendarzu robót poznańskiego MPK. Remont będzie polegał na gruntownej przebudowie układu torowego i modernizacji sieci trakcyjnej. Obejmie również naprawę nawierzchni przystanków tramwajowych „Hetmańska Wiadukt” usytuowanych nad Drogą Dębińską.
– Oprócz prac torowo-sieciowych odnowione też będzie otoczenie trasy od Dolnej Wildy do przystanku przed rondem Starołęka. Wymienione będzie całe podłoże, podkłady i szyny. Nowe torowisko pozwoli jechać tramwajom nawet o 100% szybciej, z prędkością do 50-60 km/h. Odnowiona sieć zdecydowanie poprawi zasilanie w tamtym rejonie, zmniejszy awarie, a tym samym przestoje tramwajów – wyjaśnia Wojciech Tulibacki, prezes zarządu MPK Poznań.
Dzięki przebudowie torowiska poprawi się bezpieczeństwo w ruchu tramwajowym, estetyka, skróci się czas przejazdu oraz ograniczony zostanie hałas i drgania.
W związku z remontem zmienią się trasy trzech linii tramwajowych. W zamian uruchomiona zostanie zastępcza komunikacja autobusowa.Linia autobusowa „za tramwaj” T1, będzie kursować w godzinach szczytu komunikacyjnego, co 7,5 minuty na trasie: Rondo Starołęka – Hetmańska – Traugutta – 28 Czerwca 1956 – Rolna – Hetmańska – Rondo Starołęka.