Nowe wiaty przystankowe postawi MTP – gdy przejmie zarządzanie reklamami na nich

Nowoczesne wiaty przystankowe najpierw na trasie PST, potem w centrum a następnie w reszcie miasta – postawić chce MTP, gdy przejmie zarządzanie reklamami na przystankach. Pomysł, by wszedł w życie, muszą zaakceptować jeszcze miejscy radni.

W Poznaniu jest blisko tysiąc wiat, niemal połową zarządzają prywatne firmy. Targi chcą to zmienić. Reklamami na przystankach miałaby zarządzać jedna miejska jednostka – MTP. Afisze byłyby dostępne także dla targowych gości co byłoby spójne z zadaniami targów. W zamian MTP zamierzają zainwestować w nowoczesne przystanki. Mają mieć estetyczny wygląd i być ładnie oświetlone. Wiaty staną też w miejscach gdzie obecnie ich nie ma – nowych przystankach na obrzeżach miasta, czy miejscach, które cały czas nie doczekały się wiat.

Już MTP przejęły zarządzanie słupami ogłoszeniowymi na terenie miasta. Cześć z nich będzie teraz dostępna dla rad osiedli a część dla samych mieszkańców na ogłoszenia drobne – by nie zaśmiecać nimi balustrad, czy latarni.

– Wzorem innych miast wprowadziliśmy zróżnicowane stawki za korzystanie z słupów, zależne od ich potencjału reklamowego – wyjaśnia Tomasz Kobierski – Wyodrębniliśmy 10 słupów w najbardziej atrakcyjnych lokalizacjach. Są to miejsca, gdzie ruch pieszych jest największy oraz te w okolicach Międzynarodowych Targów Poznańskich i dworca kolejowego, które ze względu na swój charakter przyciągają rocznie miliony gości. Ceny usług reklamowych w tych miejscach są pochodną ich wysokiego zasięgu dotarcia do potencjalnych klientów.

Decyzję o zarządzaniu wiatami i powstaniu nowych wiat przystankowych podejmą radni w czasie najbliższej sesji.

 

Artur Adamczak
Zdarzyło się coś ważnego? Wyślij zdjęcie, film, pisz na kontakt@wpoznaniu.pl